PCOS evaluatieonderzoek en dan ...

Vanmorgen voor het eerst naar de gynaecoloog geweest. Ik gebruik vanaf april geen anticonceptie meer en ben nog niet ongesteld geworden en ook niet zwanger. Vandaag echo gehad bij de gynaecoloog en bloed afgegeven. In het verleden is er al bij mij PCOS geconstateerd. Andere gynaecoloog en dus evaluatieonderzoek. Waarschijnlijk over vier weken aan de Clomid. Had gehoopt dat het nu al kon, omdat ik weet dat ik PCOS heb, dat is wel balen. Maar ja, over vier weken dan waarschijnlijk. Zijn er meer vrouwen die ervaring hebben met PCOS en het gebruik van Clomid? Ben benieuwd naar de reacties en hoe lang je er over hebt gedaan om met Clomid zwanger te worden. In de folder staat dat het bij 80% zorgt voor een eisprong en dat daarvan de helft zwanger raakt. Hopelijk heeft hier iemand ervaring mee.

Hoi Kristin,

Ik heb clomid geslikt omdat ik pcos heb. Het is heel verschillend wat de uitwerking van clomid is per persoon. Ik mag me 1 van de gelukkige vrouwen noemen die hele goede resultaten heeft met clomid. Bij onze oudste ben ik in de 1e ronde zwanger geworden en met onze 2e in de 3e ronde. Ze zeiden in het ziekenhuis wel dat ik een uniek "geval" ben dat het allemaal zo snel ging. Ze beginnen met de laagste dosis en bouwen dat op tot je er goed op reageert. Ze willen ook geen overstimulatie vandaar dat ze het opbouwen. Het is te hopen dat jij ook tot die 40% mag horen die zwanger raakt met clomid. Suc6!

Geen ervaring met PCOS maar wel met clomid. Ik heb het 7 maanden geslikt en reageerde er vrij heftig op. (Zie topic victory). Wel kreeg ik elke maand een keurige groei van eitjes en met behulp van pregnyl een eisprong. De enige maand dat we geen clomid hebben gebruikt ivm afwachten verdere onderzoeken ben ik zwanger geraakt. Niet door de Clomid zelf dus, maar ben er van overtuigd dat het zeker wel meegehopen heeft mijn cyclus op gang te helpen. Heel veel succes!

(hoewel ik veel last van bijwerkingen had, was het me zeker wel waard.)

Hoi Kristin,

Bij mij is dit jaar PCOS tot uiting gekomen en ik ben in oktober in de 2e ronde Clomid (laagste dosis) zwanger geraakt. Helaas wel een miskraam gehad.
Maar mijn cyclus was wel heel regelmatig waardoor je betere kansen kunt creëren en vaker een eisprong hebt.
Ik merk het wel aan mijn humeur: wordt er tijdens die 5 dagen slikken wel erg down van maar ik heb het er voor over.

Sterkte!
Maaike

Terug
Bovenaan