Pcos/ geen positieve ovulatietesten

<p>Hallo allemaal,</p><p> </p><p>In Mei te horen gekregen dat ik PCOS heb en hier Chlomid 50 mg voor gekregen. De 1e ronde echo's/bloedonderzoeken gehad in het ziekenhuis om te kijken of alles ging zoals het moest gaan. Ik had een eisprong gehad en hoefde voor de volgende rondes niet meer voor onderzoek naar het ziekenhuis. Bij de 2e ronde ben ik begonnen met ovulatietesten (action) maar niet 1 keer een positieve test gehad.. (20 dagen getest voor de zekerheid)</p><p>Bij de 3e ronde weer ovulatietesten geprobeerd, deze keer de clearblue advanced. Deze was de 1e dag negatief en de overige 9 dagen had ik een knipperende smiley(de dagen voor de vruchtbaarheid) , maar niet 1 keer de stilstaande smiley (je 2 vruchtbare dagen).</p><p>Nou vroeg ik mij af of meer vrouwen hier ervaring mee hebben.</p><p>Bedankt voor jullie reacties! </p><p>Groetjes</p>
 
Hoi, wat vervelend dat je pcos hebt. Ik heb het zelf ook (januari dit jaar gehoord) en vond vooral de onzekerheid rondom eisprong heel vervelend. Zelf heb ik gevraagd of ze met de echo mee wilden kijken omdat mijn progesteron steeds heel laag bleef. Dit hebben ze elke maand gedaan waardoor ik precies wist of ik een eisprong had en zo ja hoeveel follikels. Dit bleek achteraf maar goed ook omdat ik met 50mg clomid al overstimulatie had (3 follikels per eisprong). Nu, na 5 maandjes al zwanger dus het kan heel snel gaan! Mijn advies is vooral je onzekerheid en vragen neerleggen bij fertiliteitsarts/verpleegkundige. Die ovulatietesten zijn bij mij namelijk altijd heel onbetrouwbaar gebleken. Zelfs soms negatief als ik op de echo 100% zeker eisprong had.. Heel veel succes!
 
Terug
Bovenaan