pcos ... (in ieder geval)

A

Anoniem

Guest
Hoi Allemaal,

Mijn man en ik zijn al lange tijd met onze kinderwens in vervulling te laten gaan ( dan heb ik het niet over een paar maanden) echt lang...
Maar helaas na vele zwangerschapstesten een tegenvaller. Ik merkte dat ik er een beetje depri van werd, doe ik iets fout, leef ik niet gezond genoeg enz.

Van die paar mensen die het weten kregen we van de vreemde reacties zoals, ' als jullie op vakantie zijn komt het helemaal goed' of, 'je moet het gewoon loslaten'. Opmerking die ons kwetsen en waar we niks aan hebben. Dus besloten we het maar voortaan met niemand meer te bespreken. We voelden ons niet begrepen.

Dus toch maar de stap om naar de huisarts te gaan ( ik weet niet waarom maar iets hield mij tegen om te gaan, misschien de angst om te horen dat er echts iets is).

Wij werden gelijk doorverwezen naar de gynaecoloog. Onderzoeken in het ziekenhuis de echo's het bloedprikken noem het maar op. PCOS dit zag de arts meteen. En nu verder met andere onderzoeken of er nog meer aan de hand is. Mijn arm is blauw en gezwollen van het vele bloedprikken. Ik slik medicatie om mijn cyclus op te wekken, helaas tot nog toe geen resultaat.

We gaan gewoon door, maar soms is het moeilijk om optimistisch te blijven, gelukkig heb ik het getroffen met mij geweldige man die mij altijd weer weet op te vrolijken!

Het voelt goed om dit zo van me af te schrijven, sorry voor het lange verhaal. Er zijn vast mensen die zich hier in herkennen..

Mijn man en ik zijn nog maar net begonnen met proberen, 3 maanden ongeveer, dus ik kan me niet herkennen in jou situatie. Ik wil je wel heel veel geluk wensen. Goed dat jullie de stap naar de huisarts toch hebben genomen. Je moet er nu even doorheen, maar hopelijk word dat snel beloond en heb je een positieve test in handen. 
Veel succes! 

Wil je even een hart onder de riem steken. Bij mij is ook pcos vastgesteld door de gynaecoloog. Verder was gelukkig alles goed dus gestart met ovulatie-inductie om weer een eisprong te krijgen. Ik ben toen Clomid gaan slikken en de tweede dosering (100 mg) sloeg gelukkig goed aan en toen had ik weer een cyclus en eisprong. Na een aantal maanden zwanger geraakt en 3 maanden geleden bevallen van een gezonde dochter ??
Wilde dit met je delen omdat je, ook met pcos, zwanger kunt raken en kinderen kunt krijgen. Succes en geef de moed niet op! 

Bedankt voor jullie lieve reacties! Dat geeft zeker weer een positieve boost!!!

Ook wij hebben er moeite mee. Inmiddels ruim 1,5 jaar bezig. Bij hem is gelukkig alles goed. Alleen ik heb van mezelf geen eisprong of een hele lange cyclus. Nu slik ik al 6 maanden clomid en nu op het wachtbankje. Vind het weer enorm spannend. 
Ik snap dus jouw gevoel heel erg goed en ik wens jullie alle geluk en een wondertje toe!

Succes in deze spannende tijd!! Wij hebben volgende week weer een echo om te zien of de medicatie wat heeft gedaan. ( ik ben benieuwd )

Terug
Bovenaan