PCOS/letrozol

A

Anoniem

Guest
<p>Hoi allemaal, </p><p>ik heb een vraagje, tijd geleden diagnose PCOS  gehad. Nu begin ik met eerste ronde letrozol ipv clomid. </p><p>Zijn er meerdere die letrozol gebruikt hebben ipv clomid en goede ervaringen hiermee hebben gehad? </p>

Ik ben direct gestart met Letrozol en kan dus zelf geen vergelijking met Clomid maken. Bij mij leverde het direct met de laagste dosering een eisprong en cyclus volgens het boekje op.
De dagen tijdens het gebruik vond ik mentaal soms pittig, maar daar heb ik sowieso snel last van. Verder merkte ik vooral vermoeidheid. Zodra de 5 dagen Letrozol achter de rug waren, waren de bijwerkingen dat ook. Al met al dus best te doen en mooi resultaat tot nu toe!

Zit hier nu aan het einde van de 3e ronde letrozol 2,5mg en hopelijk morgen niet ongesteld ? meteen een goede eisprong en ook een regelmatige cyclus, de eerste ronde met echo’s op dag 11 al een follikel van 15mm dus hoefde niet meer terug te komen, ovulatietest van clear blue gaf een smilie en de volgende dag was het eitje weg ( echo gevraagd ivm onzekerheid) nu dus al 2 rondes zelf zonder controle echo’s en lijkt nogsteeds goed te werken ☺️ Er is een forum groep actief waar je je aan zou kunnen sluiten hier ☺️

Oke fijn om te horen! Ik begin idd ook met 2,5 mg.. 
hoop echt dat het iets gaat doen, jullie veel last van bijwerkingen gehad? 
Volgens de arts is dit bij letrozol veel minder als bij clomid

Heb erg weinig last van bijwerkingen gelukkig, van dag 3 tot 7 wat meer last van stemmingswisselingen maar die neem ik voor lief, niet heftig ofzo ☺️
Voel je vrij om je aan te sluiten in de “PCOS, letrozol” forum groep, hier houden we elkaar op te hoogte van alles en stellen we vragen enzo aan elkaar erg prettig groepje ☺️

Hier nu 1e ronde letrozol 2,5 mg en gelijk mooi ei, moest wel 3x voor echo. Had 3e keer een ei van 20 mm, moest toen pregnyl spuiten. Eerste keer ei van 10 mm, 2e keer 11 mm en toen 2 dagen erna 20 mm. 

nu 5/6 dagen geleden en flinke buikpijn. 

gelukkig geen bijwerkingen gehad behalve vocht vast houden. 

Mag ik vragen waarom je pregnyl moest spuiten? Ik had begrepen dat wanneer een ei boven de 15mm komt hij vaak ook zelf springt. Is er een reden voor dat ze je hebben laten prikken? 
Ik ben trouwens in de 3e ronde letrozol 2,5mg zwanger geraakt ☺️ Nu 6+5 dus het kan echt met een mooie eisprong door zo’n klein pilletje

Om hem iets langer vast te houden, omdat hij dan pas na 36 uur springt. 
ze hadden waarschijnlijk niet verwacht dat hij zo snel zou groeien. Ze hoopte dat ik nu nog optijd zou zijn met spuiten voor hij klapte, dat was ik. 

ik moet volgende week bellen of ik wel of niet zwanger ben/ongesteld om weer opnieuw die dingen aan te vragen. 

maar hoop eigenlijk dat als m’n eitjes mooi groeien tot 20 mm dat ik dan niet meer hoef te spuiten. ( zonder medicijnen werden ze niet groter dan 10-11 mm )

Terug
Bovenaan