PCOS met veel eitjes

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik heb een vraagje! Mijn vriend en ik zijn al sinds maart 2017 bezig om zwanger te raken, maar dit wil niet lukken. Na het stoppen met de pil werd ik vijf maanden later pas ongesteld. Vast van het ontpillen dacht ik. Vervolgens kreeg ik steeds meer puistjes en een onregelmatige cyclus cadeau (tussen de 32 en 50 dagen). Vorige week ben ik naar de gynaecoloog geweest en hij vertelde mij dat ik hoogstwaarschijnlijk PCOS heb. Dat is pas zeker na een bloedonderzoek die op de eerste dag van je menstruatie plaats dient te vinden. Er zaten in totaal in ieder geval 22 eiblaasjes op mijn eierstokken (links 7 en rechts 15).</p><p>Ik moet nu dus eerst even een menstruatie afwachten en kijken wat dit gaat doen. Echter weet ik hier amper iets vanaf en erg veel informatie heb ik ook niet meegekregen. Zijn er vrouwen met hetzelfde probleem en wat zijn er uiteindelijk de consequenties van? </p><p> </p><p>Groetjes </p>

Hoi,
Bij mij is afgelopen maand ook pcos geconstateerd met veel eiblaasjes. Uit bloed onderzoek is gebleken dat ik geen eisprong heb of in ieder geval niet regelmatig. Zelf zijn wij ook sinds maart 2017 bezig om zwanger te worden. In de derde ronde een positieve zwangerschapstest maar helaas bleek bij de echo het hartje gestopt te zijn met kloppen bij 8,5 week. Hierna heb ik moeten wachten tot mijn cyclus weer opgang kwam maar dit duurde lang en was onregelmatig. Toen ben ik met ongeveer een half jaar terug gegaan naar de gynaecoloog waar ik de diagnose heb gekregen. 
Nu ben ik deze ronde begonnen met clomid om de eierstokken extra te stimuleren. Ik mag vrijdag bloedprikken om te kijken of er een eisprong is geweest. Jammer genoeg houden ze bij mij in het ziekenhuis niet de cyclus bij met een echo maar dit gebeurd ook wel. Vaak beginnen ze met clomid in tabletvorm die je 5 dagen slikt vanaf de derde dag van de menstruatie, hier kunnen ze de dosis van verhogen. Werkt dit niet afdoende dan is er ook de mogelijkheid van injecties.
Helaas weten ze nog niet alles van deze aandoening waar toch ongeveer 10% van de dames last van heeft heb ik gelezen. Het kan te maken hebben met overgewicht en dan schijnt afvallen te kunnen helpen. Ikzelf heb dit niet dus is het mogelijk erfelijkbepaald. 
Als ze de eisprong opgang kunnen krijgen en je cyclus kunnen normaliseren zijn er goede kansen om gewoon zwanger te worden.
Zo lang verhaal, ik hoop dat je er iets aan hebt.
Heel veel succes de komende periode, hopelijk krijg je snel wat duidelijkheid.
Groetjes!

Goedemorgen, in mei 2017 is bij mij ook PCOS vast gesteld. Ik had ook hele onregelmatige cyclus, tussen de 30 en 50 dagen. Ik heb toen clomid gekregen, 50mg. Deze moest ik beginnen met slikken op dag 3 van mn cyclus 5 dagen achter elkaar 1 pil per dag. Op dag 12 moest ik naar het ziekenhuis voor een echo om te kijken of er 1 eitje zou groeien. Dit gebeurde en hoefde niet terug voor echo's, alleen op dag 20 bloed prikken om te kijken of ik een eisprong had gehad. Bij de eerste ronde was ik direct zwanger!!! (Na 1.5 jaar proberen) helaas eindigde dit in een miskraam waarbij ik een curretage heb gehad. Nadat mijn cyclus pas na 6 weken weer opnieuw begon ben ik weer direct met clomid gestart. En ook toen moest ik voor een echo en bloed prikken, alles was in orde en als ik niet zwanger zou zijn mocht ik een half jaar weg blijven om het zelf te proberen. Maar ik was weer direct zwanger!!! Inmiddels al weer bijna 28 weken en alles gaat helemaal goed. Een succes verhaal dus, hoop dat je er iets aan hebt. Succes met het traject en hoop op zo'n goeie afloop als mij! 

Liefs Manon

Wat een fijne reacties! Dankjewel! Ik heb geen overgewicht, gewoon een normaal figuur, en verder heb ik eigenlijk ook niks van alle symptomen. Alleen wat acne, maar ook niet wonderbaarlijk veel, en een onregelmatige cyclus. Het kwam dan ook wat rauw op m’n dak.
Laten we hopen dat het bij mij dan ook een succes verhaal wordt! In de familie zijn er ook absoluut geen vruchtbaarheidsproblemen. Gelukkig maar natuurlijk, maar het is zo spannend!

Oeps, hierboven ging het even verkeerd.
Mijn verhaal is een beetje vergelijkbaar met jouw verhaal. Wij proberen sinds januari 2017 zwanger te worden. Ik ben in december gestopt met de pil en heb toen een half jaar lang gewoon gemenstrueerd, met cyclussen tussen de 31 en de 46 dagen. Toen bleef mijn menstruatie opeens 4,5 maand uit en ben ik de medische molen ingerold. Ook PCOS, zonder andere symptomen dan het uitblijven van mijn menstruatie. Ik heb ook echt heel veel eitjes in mijn eierstokken, ze hebben ze niet eens geteld. Om een eisprong op te wekken, heb ik Clomid voorgeschreven gekregen. Ben begonnen met 50 mg, toen 100 mg en morgen begin ik aan mijn 4e ronde met 150mg clomid. Ik probeer het maar positief te zien en te denken dat ik in ieder geval nog heel veel eitjes heb en dat er nog allerlei manieren zijn om ze te laten springen, aangezien ze vanuit zichzelf zo lui zijn. Ik hoop dat je snel verder mag in je traject, weet je daar al iets van?

Liefs

Terug
Bovenaan