PCOS, supplementen nemen?

<p>Hallo, </p><p>Net werd PCOS bij me vastgesteld en de kinderwens is groot. <br />Ik las op internet dat sommige supplementen ervoor kunnen zorgen dat je toch op natuurlijke wijze zwanger geraakt. <br />Iemand ervaring hiermee? Succesverhalen? Andere tips? <br />Bedankt! </p>
 
Hoi
Ik heb officieel geen PCOS maar ik denk wel van mezelf dat ik een milde vorm heb/had. Daarom op internet veel zitten lezen, want de meeste behandelingen die ze traditioneel voorstellen zijn: neem de pil en als je zwanger wil worden, kom dan sneller naar de gynea en we geven je dan hormonen bij.
Maar dat voelde niet goed. Dus ik weet intussen:
met voeding kan je heel veel teweegbrengen (en dus herstellen, maar ook kwaad doen) in je hormonencyclus.
Ik ben nu al maanden veel minder suiker, slechte koolhydraten, ... aan het eten en veel meer groenten, noten, peulvruchten,... aan het eten (vezels,vitaminen, mineralen nodig en complexe koolhydraten)
Dit heeft bij mij al snel een kortere cyclus opgeleverd, en ik denk echt dat het daardoor komt. 
Je moet maar eens googlen over voeding en pcos. Insulineresistentie is de oorzaak, vandaar dat voeding aanpassen helpt.
Ik neem nu ook dci als supplement, naast foliumzuur e.d., dit zou de werking van insuline beter reguleren en meestal hebben vrouwen met pcos hieraan een te kort (of gebeurt de omzetting niet goed). 
Wij gaan binnenkort starten aan onze eerste ronde, maar ik heb er alle vertrouwen in. De voorbije maanden zijn al echt een wereld van verschil. Ik voel mijn lichaam veel meer functioneren op de natuurlijke hormonenbalans.
 
Terug
Bovenaan