PCOS, veel tussentijdse bloedingen en wel of niet starten met Clomid

<p>Hallo allemaal,<br />Maart 2018 ben ik gestopt met de nuvaring. In oktober ben ik naar de dokter geweest, omdat ik een erg onregelmatige menstruatie had en ik mij afvroeg of dit van de nuvaring kwam of niet. Ook is het moeilijk om je vruchtbare dagen in de gaten te houden als je menstruatie zo onregelmatig is. Mijn huisarts heeft mij doorverwezen naar het ziekenhuis. De echo die ze in oktober gemaakt hebben was goed. Helaas werden de tussentijdse bloedingen en menstruatie alleen maar heftiger. Afgelopen donderdag zijn mijn man en ik naar het ziekenhuis geweest. Volgens de verpleegkundige heb ik PCOS. Ik had dit niet verwacht, aangezien ze in oktober aangaven dat de echo goed was. Ik krijg 7 mei de uitslag van het bloedonderzoek en dan moet ik (wij) doorgeven of ik wel of niet ga starten met Clomid. Het zaad van mijn man wordt ook nog gecontroleerd. Ze gaf wel aan dat ik moet afvallen en dat mijn man moet stoppen met roken (of in ieder geval minder roken).   Sinds donderdag kijk ik regelmatig op dit forum. Heeft iemand van jullie ook PCOS met veel tussentijdse bloedingen? Ik zie wel veel verhalen van PCOS waarbij de menstruatie uitblijft.. De afgelopen twee/drie maanden is het zo erg dat ik bijna de hele maand ongesteld ben... Wat zijn jullie ervaringen met clomid? En als je overgewicht hebt? En nog een laatste vraag.. Met wie hebben jullie gedeeld dat jullie proberen zwanger te worden en dat het tot nu toe niet lukt? Ik vind dat namelijk ook moeilijk. Van de ene kant wil ik open zijn, maar van de andere kant wil ik niet dat mensen iedere maand gaan vragen of het wel al is gelukt. Groetjes.</p>

Hee, ik heb ook clomid geslikt. Eerst 1 tabletje daar kreeg ik helaas geen eisprong bij. 
Toen overgestapt naar 2 tabletjes per dag, daar kreeg ik wel mn eisprong bij.
En nu ben ik zwanger 4.4 weken. 

Ik gebruik nu een half jaar clomid 50 mg. Ik krijg er geen bijwerkingen van maar ben dus ook nog niet zwanger. De meeste mensen in mijn omgeving weten het wel, ik ben daar altijd al open in geweest. Ik vind het ook niet erg als ze vragen of het al is gelukt, dat is gewoon interesse :)

Terug
Bovenaan