PCOS , wanneer gyn?

<p>Hoi,</p><p>Ik ben nieuw hier, ik ben 26 jaar, 6 jaar samen met mijn vriend en wij gaan volgend jaar mei trouwen.</p><p>Ik heb sinds mijn puberteit nog nooit een menstruatie gehad, heb verschillende onderzoeken gehad en in 2018 de diagnose PCOS gekregen (ik heb dan wel ondergewicht ipv overgewicht) dus had hier nooit iets achter gezocht. in april 2018 mijn eerste miskraam gekregen dus het betekend wel dat ik zwanger kan worden.</p><p>Ik ben nu een jaar van de pil af en wil wel graag moeder worden, alleen wil ik pas zwanger raken na onze bruiloft in mei 2021.</p><p>wanneer raden jullie aan om naar de gyn te gaan?</p><p>Mijn huisarts heeft toen eens gezegd, als je zwanger wilt worden moet je een jaar van te voren naar het ziekenhuis komen, maar ik ben bang dat ik dan misschien voor de tijd zwanger raak (ik heb hier geen problemen mee maar mijn vriend wel en ik wil niet dat ik iets doe zonder dat hij er achter staat. )</p><p>wat raden jullie aan?</p><p> </p><p>bedankt ! groetjes </p>

Hoi hoi,
Gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk, leuk zeg!!
Het ligt er ook beetje aan waar je woont en hoe lang de wachttijd in het ziekenhuis is. Bij mij zat corona ertussen, maar toen ik eenmaal binnen was mocht ik snel starten met medicatie en na 1x zwanger, superfijn, maar dat geldt niet voor iedereen. Staan hier meerdere topics op over pcos, waar je wel wat kan lezen over iedereens traject. Misschien een idee om naar de huisarts te gaan en situatie uit te leggen en bij door verwijzing kan de gynaecoloog je vast advies geven en verder helpen. Ligt er ook aan welk traject je in moet en hoe je lichaam reageert op de medicatie. Mijn gynaecoloog gaf aan dat wanneer je een goede eisprong hebt met de medicatie, je goede kans hebt binnen een half jaar zwanger te raken. Maar het kan ook paar maanden duren tot je juiste dosering medicatie gevonden hebt. Succes alvast! Hoop dat je hiermee verder kunt.
Groetjes Skippy

Ik was zo zwanger na de medicatie, omdat ik er dus een eisprong door kreeg. Maar ik had ook wel enorm last van de bijwerkingen van de hormonen in mijn stemming. Als ik dus zou weten dat ik ging trouwen zou ik een gesprek en het traject doorspreken voor je bruiloft doen, maar pas na de bruiloft starten met de kuren, zodat je in ieder geval niet enorm last van je hormonen hebt.

Terug
Bovenaan