Pcos, wanneer na bevalling menstruatie?

<div class="masthead masthead--fixed" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; background-image: initial; background-position: initial; background-size: initial; background-repeat: initial; background-attachment: initial; background-origin: initial; background-clip: initial; box-shadow: rgba(0, 0, 0, 0.05) 0px 5px 5px; position: fixed; z-index: 500; width: 360px; left: 0px; right: 0px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; font-size: 15px; top: 0px;"><div class="masthead__content" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0px auto; max-height: 50px; max-width: 1024px; position: relative;"><nav class="sitenav nav--topmenu" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; position: fixed; top: 50px; bottom: 0px; left: 0px; right: 0px; transform: translateY(-120%); transition: transform 200ms ease-out 0s, -webkit-transform 200ms ease-out 0s; overflow-y: scroll;"><ul id="primary-menu" class="nav__list nav--inline ga-track" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0px; padding: 0px; list-style-type: none; background-image: initial; background-position: initial; background-size: initial; background-repeat: initial; background-attachment: initial; background-origin: initial; background-clip: initial;"><li class="nav__list-item menu-item menu-item-type-custom menu-item-object-custom menu-item-10006896 menu-item-has-children" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; display: inline-block; float: left; width: 360px;">Shop<li class="nav__list-item submenu-single menu-item menu-item-type-custom menu-item-object-custom menu-item-10007764" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; position: relative; width: 360px; display: inline-block; float: left;">Voordeelpas<li class="nav__list-item desktop-excepted menu-item menu-item-type-post_type menu-item-object-page menu-item-10008028" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; display: inline-block; float: left; width: 360px;">Zwanger- & Babybox<li class="nav__list-item desktop-only submenu-single menu-item menu-item-type-custom menu-item-object-custom menu-item-10006895" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; display: inline-block; position: relative; width: 360px; float: left;">Forum<li class="nav__list-item submenu-single menu-item menu-item-type-custom menu-item-object-custom menu-item-10006897 menu-item-has-children" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; position: relative; width: 360px; display: inline-block; float: left;">Meer</nav></div></div><div class="nav-shadow" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; bottom: auto; visibility: hidden; position: fixed; left: 0px; right: 0px; transition: all 600ms ease-in 0s; top: 0px; z-index: 100; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; font-size: 15px; background-color: #eaeded;"> </div><div class="sm-ads sm-ads--center" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; text-align: center; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; font-size: 15px; background-color: #eaeded;"><div id="top-billboard-mobile" class="sm-ads__billboard sm-ads__billboard--mobile sm-ads--center" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; padding: 0px; position: relative; width: 360px; z-index: 450; margin-top: 50px;"><div id="m-h2" class="sm-wp-tealium sm-wp-tealium__h2 sm-wp-tealium__m-h2" style="box-sizing: inherit; outline: 0px;"> </div></div></div><div id="content" class="site__content" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0px auto; max-width: 1024px; position: relative; z-index: 1; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; font-size: 15px; background-color: #eaeded;"><div class="article__container" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; padding-bottom: 20px;"><div class="article__main js-stick-in-parent" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; background: #ffffff; clear: both; float: left; margin-bottom: 20px; width: 360px;"><div class="breadcrumbs breadcrumbs--forum" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; color: #95a5a6; font-size: 14px; line-height: 20px; margin: 30px 0px 0px; padding-left: 20px;"><span style="box-sizing: inherit; outline: 0px;">Home</span> > <span style="box-sizing: inherit; outline: 0px;">Forums</span> > <span style="box-sizing: inherit; outline: 0px;">Prikbord</span> > <span style="box-sizing: inherit; outline: 0px;"><span class="post post-topic current-item breadcrumbs__breadcrumb--unlinked" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; color: #4a5253; font-family: ProximaNovaA-Bold, Helvetica, sans-serif;">PCOS-zwanger-bevallen-menstruatie</span></span></div><div class="article__container--padding" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; overflow: hidden; padding: calc(10px) 20px;"><div id="bbpress-forums" class="single-topic" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; background: transparent; clear: both; margin-bottom: 20px; overflow: hidden; font-size: 12px;"><h1 class="single-topic-title" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; font-size: 1.8em; margin: 0px; font-family: ProximaNovaA-Bold, Helvetica, sans-serif; font-weight: normal; line-height: 1em; border-top: none !important; border-right: none !important; border-bottom: 2px dashed #eaeded; border-left: none !important; border-image: initial !important; clear: none; padding-bottom: 10px;">PCOS-zwanger-bevallen-menstruatie</h1><ul id="topic-10149916-replies" class="forums bbp-replies" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 30px 0px 0px; padding: 0px; background: none; list-style: none; overflow: hidden; border: none; clear: both;"><li class="bbp-body" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; background: none; margin: 0px; list-style: none; padding-bottom: 0px; clear: both; border-right: 1px solid #eaeded; border-bottom: 1px solid #eaeded; border-left: 1px solid #eaeded; border-image: initial; border-top: none;"><div class="reply-wrapper reply-wrapper--topic reply-wrapper--odd" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; clear: both; background-color: #f7f8fa; border: 2px dashed #bfd9e7; margin: 0px -1px -1px;"><div id="post-10149916" class="bbp-reply-header" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin-bottom: 0px; overflow: hidden; padding: 20px 15px 0px; border: none; clear: both; background: transparent; position: relative;"><div class="bbp-meta" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; position: relative;"><div class="bbp-reply-author" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; float: none; width: auto; margin: 0px; min-height: 0px; padding: 0px 100px 0px 0px; position: relative; font-size: 14px; line-height: 19px; height: auto;">JMama</div><span class="bbp-reply-post-date" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; float: left; font-size: 11px; right: 0px; line-height: 24px; position: absolute; top: 0px;">02/01/2019 om 21:52</span><span class="bbp-admin-links" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; float: left; color: #dddddd; clear: left; width: 286px; margin-top: 5px; padding-top: 5px;">REACTIE | REPORT</span></div></div><div class="odd bbp-parent-forum-1010266 bbp-parent-topic-10149916 bbp-reply-position-1 user-id-10065659 topic-author post-10149916 topic type-topic status-publish hentry" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin-bottom: 0px; overflow: visible; padding: 10px 15px; background-color: #fbfbfb; position: relative;"><div class="bbp-reply-content" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0px; padding: 0px; clear: both;"><div id="ovn-bbp-quote-10149916" style="box-sizing: inherit; outline: 0px; font-size: 17px;"><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none;"> </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none;">Hallo moeders,</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none;"> (Heb deze al eens geplaatst, maar geen reactie, probeer het nog eens...)</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none;">Allemaal een heel gelukkig 2019 gewenst!!</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none;">31 oktober ben ik bevallen van een geweldige zoon.</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none;">Helaas ging het zwanger worden niet “vanzelf” ik bleek PCOS te hebben. Na behandeling met Clomid 50mg ben ik gelukkig wel de eerste ronde zwanger geraakt met resultaat dus een prachtige zoon.</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none;">Nu ben ik nog niet ongesteld geworden na mijn bevalling en de vraag is ook maar of dat “vanzelf gaat gebeuren, want na het stoppen met de anticonceptie 2 jaar geleden is er dus ook nooit een menstruatie op gang gekomen.</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none;">Nu was ik benieuwd of er dames zijn die in hetzelfde soort schuitje hebben gezeten of zitten. En wat jullie toen hebben gedaan en ervaren.</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none;">We willen nu nog niet direct voor een 2e kindje gaan, maar ooit zal die wens er wel zijn.</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none;"> </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none;">Bedankt alvast voor de reacties.</p></div></div></div></div></div></div></div></div></div>
 
Ik moet het nog gaan ervaren binnenkort na de geboorte van ons eerste kindje. Gezien je voor de zwangerschap ook geen goede cyclus had zonder medicatie lijkt mij nu die kans klein. Ik me laten adviseren door de huisarts of gynaecoloog mbt anticonceptie.Wanneer je voor mij en tweede gaat is de kans groot dat je weer met de clomid moet beginnen. 
 
Volgens mij is het niet zo gek dat je nog geen menstruatie hebt gehad.Ik ben 25 oktober bevallen en ook nog niet ongesteld geweest.  
 
Ben idd bij de huisarts geweest,  die adviseerde in ieder geval te wachten met anticonceptie tot een eventuele menstruatie. Zij zei ook dat het niet perse zo hoeft te gaan als vóór de zwangerschap, hormonen kunnen gekke dingen doen..Ben benieuwd of het "gewoon" op gang komt en anders wordt het waarschijnlijk weer aan de Clomid tegen de tijd dat we voor een 2e zouden willen gaan..@grote vuurvlinder, ik had ook nog niet verwacht ongesteld te zijn, maar ik ben gewoon benieuwd naar ervaringen door mensen die in een soortgelijke situatie hebben gezeten..
 
Hallo,Bij mij ook pcos, clomid niet echt een succes en na iets meer dan 1,5 jaar en een bloeding besloten om een rustpauze te nemen en toen spontaan zwanger..Ik ben met de borstvoeding met 5 maanden gestopt, daarna kwam het bij mij op gang.. dus zo'n beetje 5 a 6 maanden..Ik heb nu als anticonceptie de evra pleister. Die werkt in principe hetzelfde als de pil maar hoef je niet elke dag aan te denken. (Je plakt 3 weken een pleister, elke week 1.. je plakt hem bijv. Op woe, week erna de ene er af, andere op een andere plek plakken en dat 3 weken.. dan een stopweek en dan weer op woe 1e pleister etc) ik vergat de pil steeds en spiraal kan bij mensen met pcos een half jaar tot jaar duren voordat hij goed aan slaat (je kan ineens toch vloeien), aangezien een tweede wel welkom is maar nu nog niet en spiraal lang kan duren voordat je weer zwanger kan worden voor mij geen optie. Je hebt ook de prikpil maar die vond ik niks..Als je na 6 mnd nog niet hebt gehad kan je misschien de maand erna ovulatie testen doen om te kijken of je een eisprong hebt want het komt pas op gang na je eerste eisprong anders even laten checken bij gyn 
 
Even een andere vraag over PCOS. Hadden jullie ook altijd grote bloedstolsels bij jullie menstruatie. Ik dacht altijd dat dit heel normaal was. Maar lees nu dat het niet normaal is als je dit èlke menstruatie heb. Een van de oorzaken is PCOS.  
 
[quote quote=10151636]Hallo, Bij mij ook pcos, clomid niet echt een succes en na iets meer dan 1,5 jaar en een bloeding besloten om een rustpauze te nemen en toen spontaan zwanger.. Ik ben met de borstvoeding met 5 maanden gestopt, daarna kwam het bij mij op gang.. dus zo’n beetje 5 a 6 maanden.. Ik heb nu als anticonceptie de evra pleister. Die werkt in principe hetzelfde als de pil maar hoef je niet elke dag aan te denken. (Je plakt 3 weken een pleister, elke week 1.. je plakt hem bijv. Op woe, week erna de ene er af, andere op een andere plek plakken en dat 3 weken.. dan een stopweek en dan weer op woe 1e pleister etc) ik vergat de pil steeds en spiraal kan bij mensen met pcos een half jaar tot jaar duren voordat hij goed aan slaat (je kan ineens toch vloeien), aangezien een tweede wel welkom is maar nu nog niet en spiraal lang kan duren voordat je weer zwanger kan worden voor mij geen optie. Je hebt ook de prikpil maar die vond ik niks.. Als je na 6 mnd nog niet hebt gehad kan je misschien de maand erna ovulatie testen doen om te kijken of je een eisprong hebt want het komt pas op gang na je eerste eisprong anders even laten checken bij gyn[/quote] Dank voor je reactie.Ik geef geen BV, dus dat "hormoongebeuren" heb ik al niet.Ik wil het liefst (voorlopig) helemaal geen anticonceptie gebruiken (behalve condooms dan) Even helemaal geen hormoon"rommel" in mijn lijf.Af en toe heb ik wel een beetje dat zeurderige gevoel alsof ik ongesteld moet worden, maar er komt niks.Ik wacht het gewoon nog even af, straks eerst weer aan het werk en ritme krijgen. Wie weet komt het toch nog op gang.
 
[quote quote=10151687]Even een andere vraag over PCOS. Hadden jullie ook altijd grote bloedstolsels bij jullie menstruatie. Ik dacht altijd dat dit heel normaal was. Maar lees nu dat het niet normaal is als je dit èlke menstruatie heb. Een van de oorzaken is PCOS.[/quote]Nee dat herken ik niet.. Ook geen idee hoe dat kan.Heb je wel gewoon rood bloed? Toen ik de nuvaring gebruikte had ik gewone bloedingen, maar toen ik gestopt was en een paar maanden later een "soort van" ongesteld werd, had ik alleen maar bruin oud bloed..Ik zou er gewoon even mee naar de huisarts gaan..
 
Terug
Bovenaan