pcos

hallo allemaal ik ben nu ruim twee jaar pilvrij maar ik heb ook ruim een jaar geleden onderzoeken gehad naar mijn zeer onregelmatige ong en daar is uitgekomen dat ik een hormoonstoring heb balen!! maar mijn vriend en ik gaan in nov. beginnen met die malle molen en ik ben best bang wat me te wachten staat heeft hier iemand mogelijk hetzelfde syndroom of zit al in deze situatie? ik hoopte dat er toch een kleine kans is dat ik zo zwanger word groetjes uit brabant x annemarie

Hoi Annemarie,

Je bent hier natuurlijk van harte welkom, maar er is nog een ander forum voor meiden die al heel lang bezig zijn met zwanger worden en die meestal ook al in de medische molen zitten. Het heet "als zwanger worden langer duurt".
Ik denk dat deze meiden je misschien wat meer info kunnen geven.
De meiden die hier zitten zijn meestal nog niet zolang bezig.
Succes ermee in ieder geval!

Hoi annemarie;
War balen joh! maar weet je,de medische wetenschap is zover!!!! Wij weten net dat we w.s zonder hulp niet zwanger kunnen raken,(zaad is niet goed) en gaan z.s.m beginnen met IUI en anders IVF. Heb je al een hormoon onderzoek gehad?? w.s wel. en wellicht gaan ze bij jullie ook eerst IUI proberen of wordt het gelijk IVF?
Er zijn goede resultaten mee te bereiken,dus hou vol meid!! onze tijd komt ook hoor!

gr. petra

Hoi Annemarie,
Ik ken het syndroom pcos. Er ontwikkelen soms wel eitjes maar erg onregelmatig. Waarschijnlijk ben je daardoor ook onregelmatig ongesteld. Vrouwen met pcos hebben vaak overgewicht. Men weet niet of pcos de oorzaak is van overgewicht of andersom. Wel is gebleken dat gewichtsverlies een gunstig effect heeft op de vruchtbaarheid. Verder is een behandeling met hormonen mogelijk. Goed nieuws: uiteindelijk wordt 80-90 procent van de vrouwen met pcos uiteindelijk zwanger!!

Hallo Annemarie.

Ook ik ben 2 jr pilvrij en stap in oktober de malle molen in. Bij ons is nog steeds geen oorzaak bekend, dus eerst naar het ziekenhuis om nog méér testen te doen. Ze gaan kijken of er iets mis is met mijn baarmoeder of eierstokken, zoniet moeten mijn vriend en ik gaan denken aan ivf. Net als jij ben ik best wel bang wat ons te wachten staat. Je wil toch het liefst dat het allemaal op de "normale" manier lukt. Heel veel sterkte ermee!

Terug
Bovenaan