PCOS

<p>Hoi dames,</p><p>Ik weet dat er meerder topics bestaan over PCOS maar ik wil toch graag mijn verhaal delen en verhalen/ervaringen horen van andere vrouwen die in hetzelfde schuitje zitten.</p><p>Hier kort mijn verhaal: half augustus gestopt met de pil en sindsdien nooit een normale cyclus gehad. Mijn cyclussen waren tussen de 45 en 53 dagen. Na een tijdje naar de huisarts gegaan omdat het me toch niet lekker zat. Hij verwees me direct door naar het ziekenhuis. Daar zagen ze meteen dat ik een kralenkrans had, dus PCOS. Ik heb toen Letrozol gekregen en begin deze maand, na een van mijn langste cyclus ooit van 71 dagen, eindelijk kunnen beginnen met Letrozol. Ik heb hier weinig bijwerkingen van gehad, enkel opvliegers. Vanochtend moest ik naar het ziekenhuis om te kijken of er een eisprong aan zat komen. Helaas zag de arts niets. Donderdag is mijn 14e cyclusdag en dan moet ik terug komen. Hopelijk zien ze wat meer.</p><p>Iemand van jullie ervaring met PCOS?</p>

Ik heb ook pcos. Een jaar zelf geprobeerd, maar steeds lange cyclussen. Ik dacht steeds dat ik overtijd was, dus je wil niet weten hoeveel testen ik heb gedaan in dat jaar ? toen ook doorverwezen en pcos geconstateerd. Ik ben gestart met clomid, en dat sloeg goed aan. Echter de 3e ronde deed het niks meer, en gezien ik heel veel last van bijwerkingen had, overgestapt op tamoxifen. Dit deed echter, ook na verdubbeling, helemaal niks bij mij. Toen gonal f en ovitrelle injecties, en dat werkte super. Eerste ronde zwanger en nu een dochter van 4,5 maand oud :) in totaal 9 maanden ziekenhuistraject doorlopen. Ik vond het wel heel pittig, maar het was het helemaal waard! Jij veel succes, en weet dat het soms even tijd nodig heeft voor de juiste dosering of medicatie gevonden is! 

Ik herken dat eerste helemaal! Je denkt telkens ik ben weer overtijd zou het nu dan toch zo zijn of blijft de ongesteldheid nu langer weg? Een hele mind fuck is. Hoe kan het dat Chlomid na de 3e ronde niks meer deed bij je? De arts zei inderdaad dat dit gedeelte lang kon duren. Klinkt ook super logisch natuurlijk voordat ze weten wat precies werkt. Ieder lichaam is toch anders. Een stomme vraag maar wat is gonal f?
Super om te horen dat het jullie gelukt is om zwanger te worden en inmiddels een dochter hebben van 4,5 maand! Dat is weer een positief verhaal waar je toch je kracht weer uithaalt.

Terug
Bovenaan