PCOS.

<p>Lieve allemaal, </p><p>Vandaag ben ik bij de gynaecoloog geweest. Hier kwam uit dat hij dacht dat het PCOS is. Er is een inwendige echo gemaakt en daar kwam uit dat er meerdere blaadjes op beide eierstokken waren. Nu heb ik bloed geprikt en moet ik einde van de maand terug komen. </p><p>Hij adviseerde om te gaan starten met af te vallen. Om te kijken of ik dan weer een regelmatige cyclus ga komen. Vandaag heb ik al een afspraak gemaakt bij de diëtist.</p><p>Mijn vraag is of jullie ook bekend zijn met PCOS en hoe jullie snel wat kilo's verloren. Hebben jullie adviezen en tips voor PCOS. </p><p> </p><p>Alvast bedankt.</p><p>Liefsx</p>

Ik heb/had PCOS. Zo erg dat ik, voordat ik op mijn 17e aan de anticonceptie ging, op 1 hand kon tellen hoe vaak ik ongesteld was geweest in heel mijn leven. Uiteindelijk ben ik heel veel afgevallen met een maagverkleining. Toen ik mijn spiraaltje eruit haalde om in eerste instantie te kijken of ik weer een cyclus zou krijgen was ik binnen 6 weken zwanger. Super gewenst maar dit had ik niet verwacht! 
Ik hoop voor jou op net zo'n succesverhaal! 

Ik ook gediagnosticeerd met pcos, diverse behandelingen in kliniek en ziekenhuis gehad icsi, ovulatie inductie, geopereerd aan mijn eierstokken. Allemaal zonder resultaat. Ben in januari begonnen met Herbalife en nu in week 9 van een spontane niet meer verwachte maar heel gewenste zwangerschap. Heel veel suc6! 

Hey linsx!

Wat vervelend dat je ook pcos hebt! Het is rot, maar in principe kijken ‘wij’ uiteindelijk net zo ‘makkelijk’ of ‘snel’ zwanger raken als andere vrouwen. 
Wil jouw arts dat je eerst alleen gaat afvallen of heb je ook a medicatie gekregen? Ik ben in mei/juni voor het eerst bij de gynaecoloog geweest. Hij zei dat afvallen inderdaad positief zou kunnen werken maar dat geeft geen garantie. Ik was sowieso al bezig met afvallen, ben uiteindelijk 4/5 kilo afgevallen. Ook ben ik toen gestart met clomid 50mg. En mijn cyclus werd bijgehouden in het ziekenhuis dmv inwendige echo’s. Helaas dit 50 Mg niks. De maand erop begonnen met 100 Mg. Ook dat deed in eerste instantie niks, tot op de laatste dag.. er zat een eitje! Inmiddels 6 weken zwanger.
ik weet natuurlijk niet hoe groot je kinderwens is. Maar anders zou ik medicatie wel eens bespreken met je arts. Het gaf mij heel veel vertrouwen. 

Succes en geloof erin dat het goed komt!! 

Hey 
Ik heb een vraagje. Ik heb 18 sep mijn eerste afspraak bij de gynaecoloog omdat ik veel te lange cyclussen heb. Misschien heb ik ook wel pcos. Maar is 't enige wat ze doen zeggen dat je moet afvallen?
Ik ben echt veeeeeel te zwaar. Als ze bij mij komen alleen met ga eerst maar afvallen ben ik eerst jaren bezig om een beetje op gewicht te komen zeg maar. Doen ze ook al iets anders?
Wanneer krijg jij je echo niet bij het eerste bezoek aan de gynaecoloog toch?

Liefs Daniëlle 

Hey Daniëlle!

ik kreeg wel meteen medicatie mee. Ik ben wel iets te zwaar, maar ik ben ook best lang (1.78) ik denk dat ik zo een 8 kilo te zwaar ben dus dat valt nog enigszins mee.. ik durf niet te zeggen wat ze jou adviseren. Houd er rekening mee dat ze een inwendige echo maken dus trek iets van een tuniekje aan, dan voel je je wat minder naakt.. 

succes!! 

Terug
Bovenaan