PCOS!

A

Anoniem

Guest
Hallo,
ik heb deze week te horen gekregen dat ik waarschijnlijk PCOS heb. Hierdoor heb ik geen of bijna nooit een eisprong en is de kans dat ik op natuurlijke wijze zwanger raak erg klein. De gynaecoloog bracht de mededeling alsof het niks is, terwijl ik best geschokt ben!
Ik ben heel benieuwd of meer mensen hier ervaring mee hebben en zou het er graag met anderen over willen hebben.
Groeten MG.

Hoi Mg,

Wat vreselijk rot voor je, ik bedoel gewoon het te horen krijgen van zoiets en dan zo. Wat kunnen artsen toch lomp zijn. Waarschijnlijk is er goed wat aan te doen, maar ze snappen niet dat het erg schokkend over komt en dat je allerlei vragen hebt.
Ik kreeg net aan de telefoon te horen dat ik waarschijnlijk nu mijn tweede miskraam heb.
Ik ben zelf ook helemaal in shock.

Ik ga vanaf nu de medische molen in en weet dus nog niet wat er bij mij aan de hand is.
Ik leef met je mee en denk te weten hoe je je voelt. Je bent in ieder geval niet alleen....

sterkte

Hoi Kersensnoepje, bedankt voor je berichtje.
Jeetje, 2 miskramen. Dat is inderdaad een schok dat je dit te horen kreeg, gewoon over de telefoon? Heftig zeg. Weet je al wat er aan de hand kan zijn of wordt dat nu allemaal nog onderzocht?
Ik weet bij  mezelf ook wel dat er nog van alles gedaan kan worden, maar de kans om zwanger te raken is nu gewoon wel minder geworden en dat is wel een klap... ook het feit dat je lichaam het  niet gewoon  'doet' vind  ik best heftig. En de gedachte dat je nooit moeder zult worden speelt door mijn hoofd en kan ik echt niet verdragen. Dat is  nu juist mijn allergrootste wens. Ik weet ook wel dat ik nog lang niet zo ver moet kijken, maar in mijn achterhoofd houd ik er rekening mee.  Ik ben nog maar 25,  dus heb nog zeker 10 jaar om zwanger te raken (maar ik wil het NU).      
Veel sterkte!

Een vriendinnetje van me heeft het ook. Na de juiste clomid-dosering was ze in de 1e ronde zwanger!
Houd moed! Ik ken hier meer mensen die met behulp van clomid meerdere kinderen gekregen hebben.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit!

Proud

hoi
ik heb ook pco, en weet dit sinds maart, wij zitten nu in de 3de ronde.
mijn gyn heeft gezegt dat ik gewoon zwanger kan worden maar dat het meschien iets langer kan duren maar hoeft niet,, ik had er in het begin ook erg veel moeite mee. ik had echt zo iets van nou dat heb ik natuurlijk weer en dacht ook dat ik de enige was maar mijn gyn heeft gezegt dat 40% van de vrouwen het heeft en dat 10% het niet eens weet.
en tegenwoordig kunnen ze heel veel. maak je er niet te druk om je kan het toch niet veranderen. al zouden we dat graag willen. laat het lekker over je heen komen.

hoop dat ook jij snel zwanger bent.

groetjes sherina

Hoi Sherina en Proud,
Bedankt voor jullie lieve berichtjes. Fijn om te horen dat de hoop echt nog niet vervlogen is, dat weet ik voor mezelf ook wel. Toch is het fijn om ook van anderen positieve verhalen te horen.
Sherina, slik jij nu ook al clomid? Of probeer je gewoon zwanger te worden zonder medisch ingrijpen? Hoe is het bij jou vastgesteld en met welke klachten ben je bij de gynaecoloog terecht gekomen? Ik kon zelf geen pijl trekken op mijn menstruatie en had af en toe enorme buikpijn zonder ook maar ongesteld te zijn. Daarop ben ik verwezen voor een inwendige echo, waarop dus allemaal eiblaasjes te zien waren.
40% van de vrouwen vind ik trouwens wel heel veel. Ik had op internet gelezen dat ongeveer 10 tot 15% van de vrouwen het heeft. Wat ik trouwens al weinig vond, want ik ken in mijn nabije omgeving al 4 vrouwen die het ook hebben (waarvan er 1 nu een baby heeft).
Ik hoop dat we allemaal snel zwanger raken, maar ik heb voor mezelf de lat al wat lager gelegd (als het iets langer duurt is niet erg, als het maar gebeurt...).
Groetjes!

hoi
nee ik gebruik nog niks, we wachten tot na de zomer af als ik dan nog niet zwanger ben dan gaan we naar het ziekenhuis,
hoe ik er achter kwam ja dat is een lang verhaal.
ik was 5 weken overtijd ben naar de verloskundige geweest en die zag iets zitten van 7 weken en ze zij dus dat ik zwanger was maar wou dat ik naar het ziekenhuis ging voor een onwendige ego zodat we het beter konden zien we hadden al foto's mee gekregen, dus wij blij eenmaal in het ziekenhuis bleek dus dat ik niet zwanger was, het was echt een boere l*l mocht niks vragen en moest naar huis.
ik wou er meer van weten wat ze dan gezien hadden, ben ik naar een ander ziekenhuis gegaan en toen vertelde hij wat er aan de hand was, ik was gelijk ongi geworden.

maar je hoord toch wel vaker dat vrouwen daar last van hebben.
ik zie het allemaal wel, ik moet zegen dat ik het wel erg vervelend vind. we willen zo graag ik zit nu in ronde 3 en moet 5 juni ongi worden. dus afwachten maar. ik ben zelf kraamverzorgster dus ik zit elkedag bij baby's dus het kriebelt dan wel heel erg en ik kan dan wel heel verdrietig thuis komen dan denk ik hun wel en oke niet, maar het is niet anders we zien het wel.

groetjes sherina

Hoi hoi!

Hier ook een pcos'er.
Ik ben de trotse moeder van 2 jongens waarvan de eerste mbv clomid is ontstaan. De 2e was ik spontaan zwanger na 5 maand.
Nu gaan we voro de derde.

Sinds enige tijd is er iets nieuws (aldus de gyn.)
Ik ben geprikt op suikers en nu slik ik dus actos (of metformine, dat kan ook maar dat kon ik niet verdragen, de dunne zeg maar...)
Mijn cyclussen waren ruim in de 40 dagen en zit nu op 29/30 dagen. Dus het slaat zeker aan.
Het verschil met dit en clomid is dat je met clomid dus een partij hormonen krijgt en dit is een medicijn wat gebruikt wordt bij suikerziekte.
Als ik het goed heb, dan is het de alvleesklier die de suikers moet afvoeren, die doet dit met een pcos'er dus niet voldoende, waardoor de menstruatie uitblijft (en eisprong dus)

Even voor de duidelijkheid, ik heb dus GEEN suikerziekte maar slik er wel de medicatie voor.
Er is nog niet zoveel over te lezen op internet (helaas...).
Maar het werkt wel!
Het schijnt nu zo te zijn dat veel gyn. dit willen voorschrijven bij pcos.
De mijne was dus erg blij dt het werkte bij mij.

Nu maar w88 op een zwangerschap :)

Groetjes Mamaloe

Terug
Bovenaan