PCOS

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden

Vandaag bij de gyn geweest voor een (interne) echo nav mijn eerste kuur Clomid 50mg slikken, en daaruit bleek niet alleen dat ik geen enkele reactie heb vertoond op de Clomid (tenminste, niet in mijn baarmoeder), maar ook nog eens PCOS heb. (het één hangt ongetwijfeld met het ander samen)

Zijn hier nog meer meiden aanwezig die PCOS hebben? En hoe is het jullie dan vergaan? Ik moet nu volgende week terugkomen voor een tweede controle echo, en dan gaan ze de dosis Clomid verdubbelen en indien nodig later nog eens verdriedubbelen. De volgende stap (injecties met Puregon) wil ik nog maar even niet aan denken ...

Ben benieuwd naar de ervaringen van andere meiden met deze aandoening.

Liefs, 10e

Hee hallo, nou je bent niet de enige! Bij mij hebben ze PCOS afgelopen augustus geconstateerd en ik ben nu met mijn allereerste Clomid kuur bezig. Dinsdag eerste echo... ik vind het heel spannend! Ik schrijf met nog 3 meiden onder het kopje: uitblijven menstruatie. 80% van de vrouwen heeft baat bij Clomid, maar niet allemaal bij de laagste dosis. Dus er is echt hoop, we gaan ervoor en wie weet raken we snel zwanger! Hope so... Succes!

Hoi, ook ik heb pcos maar wel met een positief verhaal, ik ben n.l. al mama van 2 gezonde boys! We gaan nu voor de derde, wat ook niet heel hard vlotten wil, maar goed, ik weet dat ik zwanger kán worden dus.

Heel veel succes!

Gr. Mamaloe

Hee mamaloe, hoe lang duurdehet voordat jij van je jongens zwanger bent geworden? Wij gaan voor ons eerste kindje, ik heb er zo'n zin in. Na 5 maanden geen ongi na stoppen met Mirena, kreeg ik een echo en bleek dat ik pcos aan beide eierstokken heb. Ik hoop zo dat het snel gaat!

Hey Mamaloe

Fijn te horen dat jij gewoon zwanger bent geworden ondanks je PCOS!
Wij zijn nu bijna een jaar bezig voor ons eerste kindje, en ik ben eerlijk gezegd nu best een beetje van slag door de mededeling dat ik PCOS heb....
Ik had al wel eerder gemerkt geen eisprong te hebben, en mijn cycli waren extreem lang (tussen de 45 en 87 dagen), maar eerlijk gezegd had ik echt heel sterk het gevoel dat mijn lichaam "gewoon" even een duwtje nodig had en dat dan alles goed zou komen.
Nu blijkt dus helaas dat het "duwtje" van de Clomid 50mg totaal geen effect heeft gehad, dus nu maar duimen en hopen dat een 100 of 150mg dosis aan gaat slaan!
Maar goed... ik ben ondertussen m'n verwachtingen wel weer een beetje aan het bijstellen... waarschijnlijk gaat het nu nog wel een hele tijd duren voor ik zwanger ben... *snik*

Liefs, 10e

Bij onze eerste is ontdekt dat ik pcos heb. Het heeft 1,5 jaar geduurd voor ik zwanger was maar ik werd iig zwanger!
En de tweede...die diende zich na 5 maand (zonder kunstmiddeltjes) spontaan aan! Dus het kan alle kanten op gaan hoor!
Snap dat je je nu niet happy voelt maar laat je koppie niet hangen, er is nog altijd een grote kans dat je wel degelijk zwanger gaat worden!

Liefs mamaloe

Hee 10e,

Ik herken echt helemaal je gevoel. Ik kon het echt niet geloven, een jonge (nou ja..30..hihi) en gezonde meid zoals ik..! Ik voelde me een beetje on-vrouw, als dat logisch klinkt. Je bent vrouw omdat je dan ook zwanger kan worden, en ik kan dat dus niet... zo'n gevoel had ik. Was ook erg verdrietig omdat je weet dat het nog moeilijker is dan het toch al is.

Ik krijg helemaal geen eisprong en ik heb vandaag mijn laatste Clomid geslikt voor het eerst. Dinsdag een echo, dus afwachten. Ik hoop zo dat mijn lichaam wel heeft gereageerd, helemaal na jouw verhaal.

Gelukkig hebben we hoop door verhalen zoals van mamaloe!!

Terug
Bovenaan