PCOS

A

Anoniem

Guest
Haloo

Ik ben een  tijdje uit het forum geweest omdat het bij ons niet meezit en ik alle, zowel postieve als negatieve, berichten even niet kon hebben.

Ik heb half maart een miskraam gehad bij 9 weken. Ik wist alleen niet dat ik al zwanger was (maar dat  wilde ik wel heel graag).  Ik moest een week later naar het ziekenhuis voor controle om te kijken of mijn lichaam alles had afgestoten. Dat had het gelukkig wel gedaan maar tijdens die controle hebben ze PCOS geconstateerd. Toen deze uitslag bekend gemaakt werd viel ineens alles op zijn plaats.
Mijn zwangerschapstesten bleven negatief, ik had heel erg acne ontwikkeld in de afgelopen maanden, veel donkere haargroei en ook overgewicht.

Ik heb als opdracht uit het ziekenhuis gekregen om 5 kilo af te vallen in 2,5 maand tijd en 10 kilo in een half jaar op eigen kracht. Ik ben nu zo'n 4 weken onderweg en het ging heel goed maar het valt met toch heel zwaar. Ik merk dat ik er ook heel emotioneel onder ben en dat ik heel snel terugval in mijn oude patroon en dan komt het er twee keer zo hard aan. Overgewicht is één van de oorzaken van PCOS maar ook één van de symptonen. Ik heb het gevoel dat het dweilen met de kraan open is. Als mijn lichaam in één week zo kan veranderen hoe moet ik dit dan ooit zelfstandig kunnen oplossen.

Nu is het eigenlijk een beetje geluk bij een ongeluk want mijn eitje(s) zijn niet goed ontwikkeld dus mijn lichaam heeft haar werk goed gedaan.

Ik heb er best veel over gelezen de laatste tijd en het ene bericht is heel luchtig en het is allemaal wel op te lossen en andere berichten zijn weer heel zwaar en dat de meeste vrouwen hier niet van herstellen.

Wie heeft hier ook ervaringen mee en kan mij misschien wat meer uit ervaring vertellen dan alleen informatie uit boekjes en internet.

AnneGeddes

Hey meid,

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik wil je wel veel sterkte wensen,

knuffel

Hai,

Ik heb hier ook ervaring mee! Bij mij werd ook 2 jaar terug PCOS vastgesteld. En ik herken heel veel in jou verhaal! Maar ik ben gelukkig zwanger geworden en heb een prachtige dochter gekregen dus ik  hoop dat dit je een beetje geruststeld.

Ik ben 2,5 jaar terug gestopt met de pil en waar de meeste vrouwen meestal afvallen als ze stoppen met de pil kwam ik 15 kilo aan en ik was al aan de zware kant. Ik heb ook een miskraam gehad en bij gynacoloog werd dus ook verteld dat ik pcos had en dat ik er voorlopig nog maar niet op moest rekenen dat ik zwanger zou worden, ik moest eerst maar eens afvallen. Maar ja dat is inderdaad niet zo simpel want je zit gewoon in die cirkel met oorzaak en de syptomen. Maar goed we hadden het helemaal uit ons hoofd gezet dat zwanger worden voorlopig nog niet voor ons aan de orde was en ik moest met 2,5 maand terugkomen bij de gynacoloog en dus eerst maar afvallen. We zijn toen op vakantie gegaan en daarna zou ik gaan beginnen met afvallen. Toen we terug bij de gynacoloog kwamen was ik zo'n 8 kilo afgevallen dus daar was ze wel blij mee, ik  kreeg weer een inwendige echo om te kijken hoe het er voor stond  en toen vertelde ze mij dat ik 8 weken zwanger was! We  waren zo blij!  Ze was zelf ook echt verrast. Ik ben  zwanger geraakt  tijdens de vakantie!  En dat afvallen heb ik dus gedaan tijdens de eerste weken van mijn zwangerschap en het had er dus niks mee te maken. Ik denk dat het er ook mee te maken heb gehad dat we er helemaal niet meer aan dachten, tuurlijk hadden we het in ons achterhoofd maar we waren er niet heel erg mee bezig en ik denk dat dat ook heeft geholpen! Nu is onze dochter alweer bijna een jaar en we willen nu graag een tweede, we zijn nu zo'n 3 maanden bezig maar gelukkig ben ik nu wel regelmatig ongesteld. Dus ik hoop dat ik van pcos af ben maar dat weet ik niet zeker. Ik loop niet meer bij de gynacoloog.

Dus mijn tip voor jou is: wees er niet te veel mee bezig! Ik weet het zelf, het is echt heel moeilijk om het uit je hoofd te zetten want ik ben er nu ook weer heel erg mee bezig en mijn vriend zegt al oh het gaat net als de vorige keer! Ik moet het dus zelf ook weer uit me hoofd zetten en het gewoon laten gebeuren.

Maar wat jij schrijft over dat je zwangerschapstesten negatief bleven is dat echt zo want daar had ik nog nooit van gehoord maar dan zou dat bij mij ook kunnen kloppen want voor mijn miskraam had ik ook thuis negatieve testen en bij de huisarts een positieve. Ik wist niet dat dat ook een symptoom van pcos was.

Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt!

liefs

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties. Ik merk dat als ik in mijn directie omgeving vertel wat er aan de hand is dat steeds meer vrouwen aangeven dat zij dat ook hebben en dat het bij de meeste allemaal wel goed gekomen is. Dat is ook een beetje mijn houvast.

Ik laat het nu maar voor wat het is en probeer er niet al te veel denken en gewoon ook te blijven leven en leuke dingen te doen met mijn man en vrienden.
Het komt allemaal wel goed.

Liefs
AnneGeddes

Ook bij mij is PCOS vastgesteld, en ook mijn opdracht was om af te vallen, ik was in korte tijd door medicijnen en stoppen met de pil veel aangekomen.
Vlak voor dat we met Clomid zouden gaan beginnen bleek ik plots toch zwanger, ik was bij een acupuncturist geweest om mijn cyclus op gang te brengen want die was na 4 maanden nog niet op gang gekomen.......ik leek wel een michellin mannetje.........opgeblazen.
Ik heb helaas een miskraam gekregen van een tweeling.......
Na een curretage en een hele heftige menstruatie was ik toch weer zwanger en het resultaat ligt nu op de grond te spelen. Ze heet maudy en is bijna 8 maanden oud.

Ik heb tarwekiemolie gebruikt en  monnikspeper om mijn menstruatiecyclus te normaliseren, en ik ben hier door dus 2 keer vrij vlot zwanger geworden.
Ik vrees als ik zometeen weer stop met de pil, dat de hele toestand weer van voor af aan begint, maar wilde je toch een hart onder de riem steken.
Probeer af te vallen, bezoek eens een acupuncturist en google eens op homeopathie.........mij heeft het veel goeds gedaan........
Sterkte met alles en ik hoop dat je snel weer zwanger mag zijn.

Liefs Rimke

Terug
Bovenaan