PCOS

<p>Goedenavond,</p><p>Al ruim 1 jaar proberen mijn vriend en ik zwanger te worden. In augustus heb ik een miskraam gehad met 8 weken.</p><p>Sinds de miskraam is mijn cyclus overhoop. Dus ik dacht dat het daar aan lag nu is er vandaag PCOS vastgesteld.</p><p>Hoe is jullie ervaring met PCOS en een kinderwens?</p><p> </p><p> </p>

Ik ben april 2018 gestopt met de pil,januari 2019 naar het ziekenhuis geweest en is er PCOS vastgesteld. Kwam er later achter dat ik dat al jaren heb,mede de reden waarom ik met de pil begon toen ik 15 was ivm overbeharing. Werd ik doorverwezen naar fertiliteitsafdeling. Kregen we informatie mee en toen ik die ging lezen vond ik het best heftig omdat meteen al gezegd werd dat mijn man ook getest zou worden. Dit vond ik lastig omdat ik dacht "we weten toch dat het aan mij ligt". We besloten dat we nog zouden wachten met het maken van de afspraak tot ik er emotioneel klaar voor was dat het niet vanzelf zou gaan. Heb ook vanalles geprobeerd van preparaten enzo maar merkte helaas geen verschil.
Uiteindelijk lang genoeg gewacht want in december 2019 hadden we een positieve test. Augustus 2020 is onze mooie zoon geboren.

Hier ook pcos en ik kreeg clomid. Bij poging 2 was het al raak. Helaas een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Daarna in ronde 3 zwanger. Clomid zorgde ervoor dat ik een cyclus van ongeveer 42 dagen kreeg ipv 150 ofzo. Na deze bevalling kreeg ik weer een cyclus van ongeveerc45 tot 50 dagen. Vorig jaar weer gaan proberen om zwanger te worden, zonder medische hulp, en in 1 poging zwanger. Inmiddels weer bevallen.

Ik heb ook PCOS, werd na het stoppen van de pil helemaal niet meer ongesteld. Toen clomid gekregen en 7 maanden later zwanger.
Na de zwangerschap expres niet meer aan de pil en werd na 8 maanden regelmatig ongesteld.
Toen bij poging 2 meteen zwanger.
Helaas werd dit een missed abortion en heb ik nu een cyclus wat van geen kanten meer klopt helaas.
Ergens geloof ik dus wel dat je miskraam ervoor heeft gezorgd dat je cyclys zo is, maar als ze je daarmee kunnen helpen dan is dat heel fijn. Ga binnenkort toch ook maar weer een afspraak maken.

Gestopt met de pil in januari 2020 na deze 10 jaar te nemen. Ik menstrueerde toen ook helemaal niet meer. In augustus 2020 is PCOS vastgesteld. Ik heb toen letrozole gekregen als medicatie om de eisprong weer op gang te krijgen en was in ronde 4 zwanger (zelfs toen na ronde 3 bleek dat er ook onregelmatigheden waren bij mijn man). Nu 21 weken zwanger van ons eerste kindje en ik heb me al voorgenomen dat ik nooit meer terug met de pil start. Op zich zijn er echt veel mogelijkheden om zwanger te worden met PCOS mits een beetje hulp van medicatie zoals clomid of letrozole of desnoods zelfs spuiten. Ik had met de letrozole een mooie regelmatige cyclus van 33 dagen ongeveer met rond dag 19 telkens een eisprong. Je moet wat vaker naar het ziekenhuis voor een echo om de groei van de eicellen te monitoren en je moet wat vaker bloed laten prikken, maar in mijn ervaring valt dit echt goed mee. Als je letrozole zou krijgen, kan je je altijd aansluiten bij het topic PCOS, Letrozole op dit forum. Een tof clubje dat elkaar heel goed steunt! Ik heb er zelf ook veel aan gehad ?. Succes!

Hoi,

Hier in dec 2019 gestopt met de pil, wisselende cyclus gehad en juli 2020 naar gyn geweest met uitkomst pcos. Advies om af te vallen, want medisch traject was ik te zwaar voor ivm hogere kans op miskramen. Zelf in gaan lezen in hormoonproof eten en daarin samen met diëtiste uit gaan proberen. In maart 2021 ziek geweest, precies rond m’n eisprong nog wel seks gehad, maar ervan overtuigd dat het deze ronde toch niet raak zou zijn. Uiteindelijk na 2,5 week een positieve test in handen en inmiddels 15 weken zwanger. Ik ben van mening dat een combi van hormoonproof eten met het loslaten voor ons heeft gewerkt.

Terug
Bovenaan