Pcos

<p style="text-align: left;">Hi,</p><p>Ik ben hier nieuw!</p><p>Gestopt met de pil vorig jaar januari en na in totaal een jaar proberen,waarvan ik 5 maanden niet ongesteld ben geworden had ik afgelopen week een afspraak bij de gynaecoloog.</p><p>Zoals ik al een voorgevoel had, kreeg ik te horen dat ik PCOS heb.</p><p>Volgende week moet ik terug naar het ziekenhuis, voor informatie en het 'behandelplan' met clomid medicijnen.</p><p>Ik voel me op dit moment een beetje alleen, zijn er hier vrouwen met ervaringen met PCOS? Verhalen over clomid of tips ?</p><p> </p><p>Groetjes</p><p> </p>

Balen die diagnose! Ik ben zelf november 2020 gestopt met de pil en bij mij bleef ook menstruatie uit! Ik heb wel iets eerder aan de bel getrokken en zit nu sinds juni in een traject. Helaas ook de diagnose pcos gekregen. Zelf vond ik het wel fijn dat ik nu wist waar het aan lag dat mijn menstruatie niet op gang kwam en dat er iets aan gedaan kon worden. Ik ben ook begonnen met clomid, maar zowel de 50mg, 100mg als 150mg deden bij mij helaas helemaal niets. Ik mocht daarna gaan spuiten, maar dat durf ik niet. Nu ben ik aan de letrozol. Na 1 goede ronde hebben ze mij nu losgelaten (geen controles meer op het ziekenhuis), maar het ziet er naar uit dat de 2e rond nu al niet meer werkt.. Morgen dus weer bellen met het ziekenhuis. Wat ik heb geleerd is dat je in ieder geval veel geduld moet hebben! Hopelijk gaat het jou iets beter af. Samen met een aantal andere meiden zitten we hier in een topic "pcos, letrozol". Wellicht iets om je bij aan te sluiten, want clomid werkt op een zelfde soort manier als letrozol (cd 3 t/m 7 slikken). Dan ben je niet zo alleen en vind je misschien wat herkenning!

Ongeveer zelfde meegemaakt.Gestopt met de pil in 2018, toen een half jaar niet ongesteld geworden, doorverwezen naar fertiliteitskliniek, kwam daar achter dat ik cystes had in mn eierstokken, pcos diagnose gekregen ook.
Daarna heel onregelmatig ongesteld geworden voor een jaar. Toen werd het regelmatiger maar nog steeds niet wat het moest zijn. Cyclus van tussen de 35-42 dagen. Eerst een hsg gedaan juni 2021, daarna begonnen met letrozol in augustus 2021 en september was het raak! Nu bijna 21 weken ??

Dus het kan heel snel maar ook wel heel langzaam. Dont beat urself up about it and trust the process

Terug
Bovenaan