PCOs

Hi!

Twee weken geleden naar de huisarts geweest. Nadat ik precies een jaar geleden gestopt ben met de pil en helaas maar twee keer gemenstrueerd (december en mei dit jaar).

Huisarts vermoedt PCOS en heb voor deze week een afspraak bij de gynaecoloog. Huisarts gaf aan dat het vermoedelijk in de familie zit. Dat wist ik niet, omdat mijn moeder er nooit echt iets over gezegd heeft. Uiteindelijk blijk ik zelf ook geboren te zijn met soort hormoontabletten om eisprong op te wekken. Mijn broertje is zonder “op natuurlijke wijze” geboren.

Iemand ervaring hoe snel je na bezoek aan gynaecoloog ongeveer kunt starten met medicatie voor het opwekken van de menstruatie en vervolgens waarschijnlijk clomid of alternatief om een eisprong op te wekken?

Groetjes
 
Hi, wat vervelend dat je waarschijnlijk ook met pcos te maken hebt. Je kunt je vragen ook stellen op het topic: pcos Letrozol. Daar zitten veel meiden in dezelfde situatie! (Ik zat zelf ook in dit topic maar ik ben overgestapt op spuiten)

Maar het verschilt per arts en ziekenhuis. Ik startte bv binnen twee weken na mijn intake, kreeg bloedonderzoeken en echo’s en kon toen beginnen. Mocht je niet natuurlijk menstrueren, zijn er ook middelen die ze kunnen voorschrijven om je menstruatie op te wekken, zodat je daarna kunt starten met eventuele medicatie. Dit wordt allemaal afgestemd op jou persoonlijke situatie en hoe je lichaam ervoor staat. Veel succes ?
 
Terug
Bovenaan