PCOS

Hallo meiden,

+/- anderhalf jaar geleden spiekte ik ook al stiekem op dit forum vol goede moed omdat we een kinderwens hadden, die moed zakte snel in mijn schoenen omdat mijn cyclussen echt bizar onregelmatig waren. Inmiddels zijn we erachter waarom  en dat is omdat ik PCOS heb. Zijn er nog meer meiden hier met PCOS?

Ik zou nu weleens positieve verhalen willen horen!! Wil in ieder geval weer een beetje hoop!

Ben nu al een paar maanden met Clomid bezig maar daar wordt ik niet echt vrolijk van als jullie begrijpen wat ik bedoel!! Ben van nature wel een nuchter persoon maar daar blijft niets van over na een kuurtje Clomid!  

Had na vandaag ineens de behoefte om mijn verhaal te delen, denk dat  de druppel was omdat ik vanochtend ongesteld ben geworden en mijn broer (die wist nergens van)  vanmiddag kwam vertellen dat z'n vriendin 5 weken zwanger is.. Echt geweldig natuurlijk maar heel dubbel voor mij. Uiteindelijk ook voor hem want verklaar maar eens waar die tranen vandaan komen. Heb het dus verteld.. Hoe gaan jullie hiermee om???

X mikes meis...

Hoi Miekes meis,

Meid heel veel sterkte! Ik weet precies hoe je je moet voelen. Ik heb ook PCOS. Ik weet nooit wanneer ik ongesteld zal worden. Heel vervelend. Maar er is echt hoop!! Ik heb een zoontje van 3,5 jaar, dus het kan zeker. Wij willen graag een tweede kindje en zijn daar nu denk ik zo'n 1,5-2 jaar mee 'bezig'. Soms echt heel frustrerend als je om je heen allemaal mensen tegen komt die 'zomaar' zwanger zijn geworden. Ik Loop nu sinds kort bij de gyn. Maar daar kom ik niet echt veel verder. Ze zegt dat het niet onmogelijk is en omdat ik al eens zwanger ben geweest moeten we gewoon rustig proberen. Ik ben wel 3 kilo afgevallen (niet dat ik erg overgewicht heb. weeg 75kilo en ben 1,75) en dat heeft wel een gunstig effect gehad op mijn cyclus. Deze is wel wat korte geworden (35dagen ipv 42). Ook ben ik een tijdje bezig geweest met temperaturen, kun je een beetje zien wanneer je ovulatie is en wanneer je weer ongesteld gaat worden. Dat is wel handig. Maar je moet wel oppassen dat je er dan niet te veel mee bezig bent. En op internet kun je goedkope ovulatie testen bestellen van MAT CARE.
Dus hou de moed er zeker in!!   Stress is zeker niet bevordelijk!!

Veel succes!!!!

Groetjes moeder van Koen

hoi hoi,

ook ik wil je even hoop geven
ik heb ook PCO ,maar ben nu 37.4wkn zwanger van ons wondertje
na 3 jaar   wel maar het is de beloning waard

ook ik heb lange tidj aan de clomid gezeten en werd er erg "labiel"van moet ik zeggen

helaas heeft clomid voor mij niet geholpen en ben ik uiteindelijk zwanger geworden door het spuiten van hormonen.

TIP: luister goed naar je eigen lichaam en geef duidelijk aan wat je wel en niet wilt
vooral als je onder behandeling blijft in het ziekenhuis

heel veel succes en hoop dat je ook gauw zwanger mag worden van een wondertje

liefs moekje

Ben blij dat ik de stap heb genomen om op dit forum te komen, gedeelde smart is echt halve smart voel ik nu!

Bedankt voor de ervaringen! Vind het geweldig te horen dat ondanks de weg langer is er veel hoop is dat ook ik misschien ooit mag ervaren wat voor wonder het is een kindje te krijgen...

Liefs,

Mikes Meis.

Hoi Mikes Meis,
Helaas kan ik je niets vertellen over PCOS maar wil ik je wel vertellen dat je hier altijd je  kunt luchten. Allemaal meiden die precies weten wat je voelt. Soms is het niet uit te leggen waarom je verdrietig bent of boos of teleurgesteld maar we kennen die emoties hier allemaal maar al te goed.
Ik ben er zelf naar mijn omgeving heel duidelijk over geweest, ik wil graag moeder worden maar het gaat niet 'vanzelf' en dan blijken ineens een boel mensen in je omgeving in dezelfde situatie te hebben gezeten want het komt vaker voor dan je denkt.
Jij moet natuurlijk voor jezelf beslissen wat voor jou de juiste manier is om ermee om te gaan maar ik ben blij dat ik mijn verdriet kan delen als ik weer een niet-geslaagde poging achter de rug heb. Ik wil mijn gevoelens niet verbergen

Hier kun je in ieder geval altijd open en eerlijk zijn en soms gewoon even lekker 'spuien'

Liefs, SunshineJo

Terug
Bovenaan