PCOS

Hoi meiden

Vandaag bij de gyn geweest voor een (interne) echo nav mijn eerste kuur Clomid 50mg slikken, en daaruit bleek niet alleen dat ik geen enkele reactie heb vertoond op de Clomid (tenminste, niet in mijn baarmoeder), maar ook nog eens PCOS heb. (het één hangt ongetwijfeld met het ander samen)

Zijn hier nog meer meiden aanwezig die PCOS hebben? En hoe is het jullie dan vergaan? Ik moet nu volgende week terugkomen voor een tweede controle echo, en dan gaan ze de dosis Clomid verdubbelen en indien nodig later nog eens verdriedubbelen. De volgende stap (injecties met Puregon) wil ik nog maar even niet aan denken ...

Ben benieuwd naar de ervaringen van andere meiden met deze aandoening.

Liefs, 10e

Hee meid,

Ik heb ook PCO. Dit is in juni 07 geconstateerd. Bij clomid 50 gebeurde er bij mij ook niets. Daarna 100 mg en had twee mooie eitjes! Ook meteen een Pregnylspuit gehad, zodat de eitjes ook daadwerkelijk springen. Helaas 2 weken later ongesteld geworden. Nu deze ronde weer een ei met 100 mg en ook weer een Pregnylspuit gehad! Mijn NOD is nu as zondag/maandag. Ben nu dus 3 maanden met Clomid bezig, waarvan het 2 keer heeft aangeslagen.

Gelukkig is met medicijnen zwanger met PCO heel goed mogelijk. Ik hoop voor je dat de 100mg wel aanslaat (50 mg slaat bij de meeste vrouwen niet of nauwelijks aan hoor!! Lees het heeeel vaak...) en dat je snel zwanger bent.

Als je verder vragen hebt dan hoor/lees ik het wel van je!

Succes!

Hee meid,

Ik heb ook PCO. Dit is in juni 07 geconstateerd. Bij clomid 50 gebeurde er bij mij ook niets. Daarna 100 mg en had twee mooie eitjes! Ook meteen een Pregnylspuit gehad, zodat de eitjes ook daadwerkelijk springen. Helaas 2 weken later ongesteld geworden. Nu deze ronde weer een ei met 100 mg en ook weer een Pregnylspuit gehad! Mijn NOD is nu as zondag/maandag. Ben nu dus 3 maanden met Clomid bezig, waarvan het 2 keer heeft aangeslagen.

Gelukkig is met medicijnen zwanger met PCO heel goed mogelijk. Ik hoop voor je dat de 100mg wel aanslaat (50 mg slaat bij de meeste vrouwen niet of nauwelijks aan hoor!! Lees het heeeel vaak...) en dat je snel zwanger bent.

Als je verder vragen hebt dan hoor/lees ik het wel van je!

Succes!

Hoi,

Even eerst een vraagje; waarom heb jij clomid gekregen terwijl je nog niet wist dat je PCO had?

Ik kreeg toen ik na mijn miskraam maar niet ongesteld werd ook te horen dat ik PCO had.
Ik reageerde niet op clomid 50 dus hebben ze een menstruatie opgewekt en heb ik daarna 5 dagen clomid 100 gebruikt.
Ik zag het ook al  ''weetikhoelang'' gaan duren met volgende stappen na nog meer clomid verhoging ed. maar gelukkig was er bij mij afgelopen vrijdag een eitje te zien en hebben ze maandag geconstateerd dat ik ook daadwerkelijk een eisprong heb gehad.

Wie weet ben ik nu dus zwanger.... SPANNEND!!

Jij ook heel veel succes, ik weet hoe vervelend het is....

groetjes Nicky

Hoi Nicky

Dank je wel voor je reactie!

Ik kreeg al Clomid omdat ik (dmv héél veel ovulatietesten) ontdekt had geen eisprong te hebben. Daarom had de gyn me al Clomid gegeven, om de boel een beetje op gang te helpen zeg maar. Maar ja... had dus niet verwacht PCOS te hebben

Hopen dat de 100mg aan gaat slaan

Liefs, 10e

hoi meiden...

ik ben Annet, heb ook PCOS en weet dit al heel lang. Bij mij sloeg zowel 50, 100 en zelfs 150 mg niet aan. Mijn lichaam is er echt helemaal resistent voor. Totaal geen reactie. heb zo lang moeten tempen, maar echt geen resultaat. Nu zijn mijn man en ik zover dat we een kuur Provera hebben gehad (3 weken) om een bloeding op te wekken. Daar wacht ik nu op, maar na 9 dagen is er nog niets. Morgen heb ik een inw.echo en dan hopen we meer te horen. Normaal gesproken zou ik op de derde dag van de bloeding een echo krijgen en die dag kunnen starten met Puregon spuiten. Ik heb al wel prikles gehad, en geloof me..het stelt echt niet veel voor. De naaldjes zijn zo dun..je voelt het amper. Serieus. Dus de meiden die dit (helaas) moeten gaan doen in de toekomst, niet echt iets om je druk over te maken. Dit deed ik in het begin wel, maar inmiddels is het dus niet meer nodig. Zonde van m'n energie.

Mocht ik meer weten, dan schrijf ik het hier op.

Ondertussen sterkte voor iedereen hier....hebben jullie nog andere forums of sites waar jullie zitten? enne..waar wonen jullie. Ik in Alkmaar.

Groeten

Annet

Terug
Bovenaan