PCOS

Hallo ,

Wie kan mij helpen ?
Ik ben een moeder van 30 jaar. Ik heb PCOS. Ben met Clomid zwanger geraakt van de eerste nu 3 jaar geleden. De wens voor een 2e wondertje begint al aardig te kriebelen. Ik ben in oktober gestopt met de pil en heb netjes na een aantal dagen een menstruatie gehad. Daarna is het gaan kwakkelen. In principe weet ik dat ik nauwelijks of geen cyclus heb ivm PCOS. Ik heb een aantal bloedingen gehad, soms een beetje en in december hevig. Nu 31 dec een klein beetje bloed verloren (bij het afvegen) Snap er niks van. Ben al halverwege bij de huisarts geweest , ook ivm verdenking zwangerschap maar de test is negatief. Alle testen ivm mogelijke zwangerschap trouwens. Heb wel lichte krampen onderin de buik, ben moe , pijn in rug en ik plas veel.... Zijn wel verschijnselen van een zwangerschap, maar toch niet.
Over 2 weken moet ik naar de gyn en inmiddels staan wij op de wachtlijst voor de fertiliteitspoli eind maart.
Maar heeft iemand dit ook meegemaakt ??
Ik snap niks van die bloedingen en wordt er onzeker van. Overgang ??? Hoop het niet
Thx alvast,
een onzekere mama

Hoi Tamdun,
Mijn eerste vraag is wat is PCOS? Jou verhaal lijkt wel een beetje op die van mij. Ik zit momenteel ook aan de clomid. Eerst 50 mg en nu 100 want ik reageerde niet meer. Ik heb al een dochter van bijna twee. Wij hebben voor haar 4 jaar in de medische molen gezeten met zelfs 2 ivf behandelingen zonder succes. Ik ben spontaan zwanger geraakt. Er is toen tegen mij gezegd dat ik mogelijk vervroegd in de overgang zou zitten. Ik weet niet of dit bij jou het geval is maar mijn cyclus was ook zo'n puinhoop dat je steeds denkt dat je zwanger bent. Je lichaam kan je goed voor de gek houden.

Je moet wel lang wachten trouwens voor de feriliteitspolit, waar?

Misschien dat je er iets aan hebt en anders heel veel succes de komende tijd.

Gr x-land

Hoi X-land ,

Bedankt voor jouw reactie. PCOS is het Poly Cysteus Ovaria Syndroom. Even heel snel gezegd komt het erop neer dat ik geen eicellen aanmaak door teveel mannelijke hormonen in mijn lichaam. Doordat ik geen eicellen aanmaak heb ik ook geen of nauwelijks een cyclus. Toen wij zwanger werden van de eerste heb ik eerst Primolut moeten slikken om een cyclus kunstmatig op gang te helpen en daarna kreeg ik een soort van menstruatie. Op de derde dag van die cyclus moest ik met Clomid en Metformine beginnen om eicellen aan te maken, daarna om de dag naar het ziekenhuis om te kijken of er eicellen aanwezig waren en om te berekenen wanneer mijn eisprong zou zijn.
Vervroegd in de overgang ? Ik hoop van niet natuurlijk...... want die wens voor een 2e kindje zit heel diep. 15 Jan. naar de gyn voor een gesprek waar die bloedinkjes vandaan kunnen komen (is steeds maar een beetje met het afvegen, om de paar dagen..... in medio dec echt heel hevig leek wel een menstruatie)
De Poli is bij ons in Breda. Ik probeer er eerder tussen te komen middels de gyn 15 januari, misschien dat het lukt.
We wachten af, al maak ik me soms best wel zorgen, want dat je soms wat bleod verliest oke, maar om de paar dagen ?????
Ik hou jullie op de hoogte. Jij ook suc6 met de Clomidkuur.

Grtz, Tamdun

hoi hoi

ook ik heb pcos
wij hebben na gebruik van puregon en pregnyl na 3 jaar een zoontje gekregen
juni 2009 raakte ik spontaan zwanger maar verloor bloed teste nog wel positief maar het was heel raar en bleef bloedinkjes houden
op de echo was niks meer te zien en alles zou zijn afgekomen.
in oktober toch nog gecureteerd want ik kreeg steeds doorbraak bloedingen en ik reageerde niet op de hormonen zoals moest.
met de curetage bleek dat ik veel te veel dik baarmoederslijm had en dat is niet goed en kan dus komen omdat je minder ongi wordt door de pcos ook is er nog zwangerschapsweefsel gevonden tijdens de curetage dus dat zat ook niet goed
de maand na de curetage reageerde ik weer goed op de hormonen en ben nu 9 weken zwanger.

het hoeft niet te zijn dat je een miskraam hebt gehad
maar het kan wel zijn dat je baarmoederslijm dus niet goed afkomt omdat je minder ongi wordt

een heel verhaal maar hoop dat je er iets mee kan

liefs moekje en succes op de fertiliteiten poli

@Moekje ,

Thx voor je reactie
Ik hoop eerlijk gezegd dan maar dat het in mijn geval dik slijmvlies is zoals je meldde. Ook vandaag weer licht bloedverlies tijdens het afvegen, evenals oudjaarsdag en afgelopen zaterdag. Een miskraam lijkt me ook erg (heb het al eens meegemaakt na 13 weken zwanger te zijn) maar dan weet ik wel waaraan en waaraf. Nog 10 dagen en dan heb ik hopelijk meer duidelijkheid.
In iedere geval proficiat met jullie zwangerschap!
Mooi begin van het nieuwe jaar
Keep in touch

Tamdun

met 13 weken nog een miskraam??
dat is niet niks zeg
denk je die 12 weken voorbij te zijn....

ik wens je veel succes op de fertiliteiten poli en duim voor een goede uitslag voor je.

ik neus hier altijd nog rond dus hoop gauw wat nieuws van je te lezen.

groetjes moekje

Terug
Bovenaan