<p>Hallo allemaal,<br /><br />Op 14 juni heb ik na 14 jaar mijn laatste pil ingenomen. Binnenkort willen wij voor een eerste kindje gaan. Omdat ik 14 jaar de pil heb geslikt, ken ik mijn eigen lichaam zonder pil dus eigenlijk helemaal niet. Dat brengt mij op het volgende.<br /><br />Als het gaat zoals het zou moeten gaan, wordt ik 16 juni ongesteld. Ik heb Prikkelbaar Darmsyndroom, wat inhoudt dat ik van 7 dagen in de week zo'n 3 á 4 dagen buikpijn heb. Mijn darmen reageren overal op. Omdat de soort en de locatie van de pijn bij PDS verschilt, weet ik nu niet meer wat ik voel. Daarom mijn vraag aan jullie;<br />Hoe herken ik het verschil tussen krampen vanuit mijn baarmoeder en darmkrampen? <br />Gister had ik de hele avond erg last van mijn onderbuik en ik kon niet bedenken wat het nou was. Ik had veel lucht, steken in m'n onderbuik en zeurende pijn. Ik vond het moeilijk om te bepalen of dit nou 'as usual' darmkrampen waren of dat 't m'n baarmoeder was die zich aan het klaarmaken was om ongesteld te worden.<br /><br />Zijn hier mensen met ervaring en kunnen jullie me hier meer over vertellen?<br /><br />Groetjes, FB<!--/data/user/0/com.samsung.android.app.notes/files/clipdata/clipdata_190713_124905_989.sdoc--></p>