<p>Lieve allemaal,</p><p>ik heb echt járen geleden de diagnose PDS (spastische darmen) gekregen. Eigenlijk was het de laatste tijd erg rustig met vrijwel geen klachten. Tot ik zwanger werd. Ik ben nu 5,5 week en heb al een week enorme buikpijn en krampen. Soms zo erg dat de tranen over m’n wangen rollen van de pijn. Ik heb (gelukkig) geen last van obstipatie, maar ben inmiddels radeloos wat ik hier tegen kan doen. Ik durf bijna niet meer te eten, want telkens zo’n 2 uur na een maaltijd begint de pijn, wat vervolgens ongeveer een uur tot anderhalf uur duurt waarna het weer zakt. En dat dus 3x per dag. Ben al aan het experimenteren met eten, maar tot nu toe nog niet veel uitkomst daar van. Zuivelproducten gebruikte ik al amper en daar ben ik nu helemaal mee gestopt. Heb het idee dat ik ook slecht reageer op havermout (ontbijt) en brood (lunch). Vet eten zoals friet gaat ook echt niet! </p><p><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Heeft iemand hier ook ervaring mee? En tips misschien? </span></p><p>Liefs, Laura</p><p> </p>