pech geen eisprong nu HSG

vandaag bloedonderzoek gehad waaruit bleek dat ik deze maand geen eisprong gehad heb. Echt super balen. Dus nu weer bloedgeprikt en moet afspraak maken voor HSG.

Zou iemand mij kunnen vertellen wat mij daarbij te wachten staat.... Ik lees het wel allemaal maar ik zou graag jullie ervaring ermee willen weten..

thxxxx

Hi Gemmi,
ikzelf heb ook 2 weken geleden een HSG onderzoek gehad!! Ik moet zeggen dat het bij mij heel erg meeviel.
Ze gaan dus eerst naar binnen met een speculum, daarna maken ze met jodium de boel schoon....daarna gaan ze een soort van ballonnetje oppompen zodat ze alles goed kunnen zien en dat is best wel een vervelend gevoel, beetje krampachtig en daarna gaan ze vloeistof naar binnen spuiten en daar voelde ik dus helemaal nix  van.
het is bij iedereen verschillend, de een ervaart dit als pijnlijk en ik vond het reuze meevallen. Zorg er wel voor dat je daarvoor een pijnstiller inneemt, deze krijg je voorgeschreven van je gyn.

heel veel succes !!!!!

hallo ik hoop dat je dit nog leest want het is een oud bericht zag ik. maar... ik heb afgelopen maandag een hsg gehad. ik vond het best pijnlijk en ik kan echt wel goed tegen pijn. ik heb ook 2 dagen flink nagebloed. misschien helpt het als je een ibuprofen inneemt voordat je gaat?
succes

Terug
Bovenaan