Pech help wie herkent het ook

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden

Een vervolg op mijn vorige topic.
Ik weet niet of jullie hem gelezen hebben want ik heb nog meer pech.
Mijn buikwond van de keizersnee is aan het smetten terwijl ik het altijd goed spoel en afdroog.
Maar ja ik heb puur vel over buik en dat gaat zweten bah. Ik heb het met mijn huisarts over een buikwand correctie gehad maar dat gaat me een hoop kosten.
Wie heeft er ook ervaring mee en wat zou jij doen ik heb het over 3 tot 4 duizend euro.

groetjes lisette

Wordt dat niet vergoed? Want het lijkt me heel vervelend. Wat ik zou doen, pff ik weet het echt niet. Drie tot vier duizend euro, daar moeten we 2 jaar voor sparen.

Volgens mij word het wel vergoed als het medisch is. En het wordt toch medisch als het iedere keer gaat ontsmetten?

Liefs Reneke

Ha Lisette!

ik herken een gedeelte... ik heb van mezelf ook zo'n "overhangend zwoerdje" onder mijn navel hangen... En 2 KS gehad en in augustus word de 3e KS gepland. De gyn zei bij mij bij de 2e dat ik dat zwoerdje never nooit niet meer kwijt zou raken en al helemal niet als ik nog een derde wilde, WHAHAHAH! Gelukkig heeft het bij mij nooit gesmet, vreselijk lijkt me dat! Als straks ons laatste beebje er is ga ik eerst serieus afvallen na   bijna 3 jaar continue zwangerschapshormonen door mijn lijf gejaagd te hebben, en als dat zwoerdje dan veranderd is in een lap vel dat mijn kruis beschaduwt.... Gaat ie eraf!
Ik denk dat ik me straks via de gyn laat doorverwijzen naar de dietiste, heb ik én een stok achter de deur, en bewijs dat ik ben afgevallen. Volgens mij is dat ook nodig om het plastisch vergoed te krijgen. ( Als ik enkele verhalen goed gehoord heb, hahaha!) Tegen die tijd heb ik een Nier-ok gehad, een borstverkleinig, en 3 keer een KS, die buikwand correctie kan dan ook nog wel, een bikini word het ook nooit meer, hihihi!
Weet je dat ze zo'n buikje overigens een mommy-tummy noemen? Er zijn dus veel meer vrouwen met ons probleem als we denken!

Liefs, Marieke

Hoi,

Ja, ik heb ook een ks gehad en van mij was ook erg gaan smetten ik moet ook nog steeds goed drogen en mijn huisarts zei tegen me dat ik sudocrem kan gebruiken wat ik nu doet is goed drogen en dan een beetje zwitsalpoeder zetten. Als ik geen kinderen meer wil dan wil ik dat ook doen en volgens mij als het medisch is wordt het vergoed maar weet niet zeker.

Groetjes,
Vanesca

Hoi dames,

Wat vervelend zeg! Ik heb ook een keizersnee gehad, maar herken echt totaal niet waar jullie het over hebben. Ik sta er helemaal versteld van zelfs. Smetten? Nu nog? Hoe kan dat nou. Ik snap het niet helemaal. Sorry. Bij mij is de wond zo goed als weg. Als je mijn buik zou zien zou je niet kunnen zeggen dat ik een keizersnee heb gehad (wel dat ik zwanger ben geweest, dankzij mijn 'mooie' striemen). Maar de wond is  zo goed geheelt.
Dus hoe kan dat bij jullie dan wel?

Als ik ook zo'n overhangend stuk buik zou hebben en ik was klaar met baren ;o) en ik had het geld dan zou ik het zeker weg laten halen. Succes met je beslissing.

Liefs Trudi

hoi,

zolang na ks nog last?? lijkt mij ook dat het vergoed wordt toch?

zelf heb ik de volgende meegemaakt..
Mn ks wond was niet goed geheeld en bleef altijd een klein beetje bloeden door wrijving met mijn onderbroek... Na 3 maanden was ik teruggegaan naar de gynaecoloog ... die zei dat ik elke dag gewoon een pleister erop moet doen zodat de wond kan helen..
Na half jaar heb ik er geen last meer van...

Sterkte

Jessica

Hallo meiden

Dank jullie wel voor de reacties. Het word helaas niet vergoed volgens mijn huisarts ook al heb ik er medisch last van. Ik denk dat ik het maar laat want ik weet echt niet waar ik het vandaan moet halen. En ik vind het toch wel eng zo een ingrijp weer een zware operatie. Of ik ga toch even verder informeren.Ik ben er nog niet uit.

Bij mijn eerste keizersnee van Milton is mijn wond na 10 mnd nog opengegaan. Ik moest toen terug naar de gyn die heeft even gekeken 2 minuten als het niet vanzelf dichtging moest ik terugkomen maar gelukkig was het weer zelf dicht gegaan. Voor 2 minuten binnen moest ik iets van 130 euro betalen belachelijk he zat niet meer bij de bevalling inbegrepen.
groetjes lisette

Terug
Bovenaan