Peesontsteking in pols

Hoi,

Ik ben in april 2009 bevallen en heb sinds de 20e week van mijn zwangerschap veel last van bekkeninstabiliteit. Op zich kan ik goed functioneren, maar het blijft een zwakke plek. Osteopaat, fysio, oefeningen, ik deed-doe het allemaal. Met zo nu en dan een middagdutje van 30 minuten kom ik de dag goed door.

Ook heb ik tijdens en na mijn zwangerschap gehad van een peesontsteking in mijn linkerpols. Na 8 maanden was de pijn ondraaglijk en ben ik geopereerd. Viel erg tegen, mocht 2-3 weken niks tillen en het was pijnlijk. Daarna geen last meer.

Nu heb ik sinds een week of 5 last van mijn rechterpols. Heeeeeel vervelend.... Ook omdat ik langzaamaan weer aan een 2e kindje aan het denken was (denken dus voor in de toekomst ;)). Nu lees ik her en der dat dat vaak komt door de verweking van de zwangerschap, baal hier enorm van! Het lijkt heel erg op het ziektebeeld van M. Quervain. (ontsteking aan de peesschede) Ik heb al een afspraak bij de orthopeed maar ik vroeg me af of er nog meer ladies zijn die hier last van hebben (gehad). Ik hoop dat het met een brace of injecties te verhelpen is. Misschien heeft iemand nog tips?

Thanks!

Groetjes, Charlotje
 
hoi,

ja ook beide polsen hier....
werd erger door het tillen van mijn zoontje.
maar goed dit heb ik wel al sinds mijn 13e, dus door de zwangerschap werd het wel erger inderdaad.
maar bij mij ( alleen als de pijn niet te doen is) draag ik een brace en dat gaat goed.
injecties kunnen ook helpen.
mijn zusje heeft het ook en is ook geopereerd, viel idd ook vies tegen.
nu draagt ze een brace en dat gaat goed.

succes.
liefs
 
haha ja hoor dat mag je vragen!
en ja zo noemde ik mijn zoontje al in de buik, en dat is zo gebleven!
maarre ik heb geen idee, het labeltje is niet meer leesbaar.. :( vraag het eens aan een fysio, zo kom ik ook aan de mijne!

succes
 
Hallo ik heb het ook... jeetje dat er meer zijn die er last van hebben, dacht het aan mij lag :-( Ik heb nu sinds kort een brace van Bauerfein Rizoloc en dat helpt best goed. Als het over 6 wkn niet over is dan toch evt opereren. Zo lastig je rechterhand he.
Sterkte allebei!
Gr
Amber
 
Ik draag nu sinds anderhalve week een duimbrace, helpt enorm goed! Als het over een paar weken niet over is, dan terug naar de orthopeed voor 3 weken gips... :-( Mocht dat ook niet helpen, dan operatie. Maar dat wil ik echt liever niet, deed zooooo'n pijn...

Volgens de orthopeed zijn mn hormonen nog steeds in de war (last van bekken en slapende handen) en de ontsteking in mn pols (ziekte van Quervain) komt door de combi nauwe peesschede en het vele tillen (mn zoontje), dat deed ik voorheen niet. Klopt ook wel natuurlijk!
 
Terug
Bovenaan