Peetoom en peettante

Hallo allemaal!

Wij hebben besloten ons kindje niet te laten dopen omdat we allebei niks met het geloof hebben. Maar we willen ons kindje wel graag een peetoom en peettante "geven". Staat dit los van het geloof? En hoe gaat dit in z'n werk?

Bedankt voor jullie reacties!
 
Dat gaat niet. dat kan je niet officieel laten doen als je het kind niet laat dopen. wij laten ons kind ook niet dopen, we zijn wel allebei rk, maar we vinden het onzin om het te laten dopen.
mijn neefje wilde ook peetoom worden. ik zei nou dat gaat niet, dan doe je maar alsof. dan wordt je maar een soort suikeroom. hahaha
 
Tuurlijk, alleen wordt het dan niet officieel. Maar je kunt wel aan (twee) mensen vragen of ze de voogd van je kind willen zijn mocht er iets gebeuren met jullie (sowieso helemaal niet onverstandig). Dat kun je dan noemen hoe je het wilt, desnoods peetoom en -tante.
 
helemaal mee eens loentje..mijn zoontje is ook niet gedoopt, maar heeft wel een peetoom en peettante..
zelfs zijn voornamen bestaan uit de namen van zijn peetoom en peettante en zeker is dat officieel, alleen voor het geloof niet...
 
Ik ben ook peettante van het kindje van mijn beste vriendin, maar ze is niet gedoopt. Het wordt dan nergens officieel vastgelegd, maar dat maakt toch niets uit? Ik stond wel op het geboortekaartje en dat is al leuk genoeg!!!
 
Terug
Bovenaan