Peetoom/tante zonder voor de kerk te trouwen

Hallo iedereen,

Ik heb even een vraagje.
Wij gaan in december trouwen.
En ons kindje wordt ook in december geboren.
Nu gaan wij niet voor de kerk trouwen.
Maar ik wil wel graag een peetoom en peettante voor ons kindje!
Nu is dit een gebruik van de kerk, en mijn moeder zei net dus dat het vreemt is dat je als je niet voor de kerk trouwt je toch een peetoon of peettante hebt?
Is hier mischien een andere naam voor?
Hebben jullie dit ook meegemaakt of weet je iemand die dit heeft?
En hoe hebben jullie dit opgelost?

beetje een dilemma.

liefs
Anita

Hoi Anita,

Ik snap je helemaal. Maar ik vind het niet raar hoor! Tja alleen het woord peet is dan misschien een beetje apart maar ik zou me er niet aan storen. Ik zou zo 1,2,3 niet een ander woord weten maar ik zou wel gewoon een 2de ouder opzoeken.

Veel succes met de voorbereidingen met jullie huwelijk! en zwangerschap!
Ester

Hoi anita

Dan noem je het toch gewoon suikeroom en suikertante. Je bedoeld er hetzelfde mee en het heeft dan niet kerkelijks. Ik ben zelf wel voor de kerk getrouwd dus mijn zusje en haar vriend worden gewoon peter en meter. Ons kindje zal ook gedoopt gaan worden.
Heel veel succes met de zwangerschap en het voorbereiden van de bruiloft.

Liefs natalie
(17w1d)

Hey Anita,

Dan gooi het toch gewoon onder een andere noemer als: suikeroom en suikertante.
Ik weet niet helemaal hoe het zit met deze benaming, en of het een afgeleide van is maar ik vond het wel erg leuk klinken.

Of knuffeloom en knuffeltante. Je kan dus nog alle kanten op.

Succes.

Claudia.

Onze kinderen hebben ook een peter en een meter. Wij zijn niet in de kerk getrouwd, dragen wel het roomkatholieke geloof en dopen wel onze kinderen (waarbij peter en meter officieel door de rk kerk wordt vastgelegd.

Ook kan je mensen voogd laten worden over je kinderen (en dit kan je vast laten leggen bij de notaris)

Ik vind het dus totaal niet raar.

Succes ermee! Enne nog gefeliciteerd met je zwangerschap.

Liefs Anja
Mv: Alysha 14-01-2002 en Jennifer 25-12-2005 en Zwanger 37 weken!

Volgens mij komt het wel vaker voor hoor. Het heeft dan helemaal niets met de kerk of trouwen te maken, meer dat je bijtijds regelt dat er mensen zijn die voor je kinderen zorgen als jou iets overkomt. Dat kan in een testament. Vrienden van ons hebben ons gepolst, en uiteindelijk heel slim besloten dat van hun beider families iemand in het testament staat. Hebben ze als de nood aan de man komt contact met ons dan kunnen die familieleden ons de zorg over de kinderen toevertrouwen, verwatert het contact (dat kan natuurlijk), dan kunnen ze iemand anders zoeken.

Trouwens wel spannend, dat je en trouwt en een kindje krijgt in december! Is er nog een kans dat het op dezelfde dag is, of dat zeker niet?

Succes ermee!

Groetjes,

Zeeuws Meisje

Hoi Zeeuws meisje en de rest!

Nee het is niet dezelfde dag, teminste dat hopen we.....
15 december hebben we in ons hoofd, maar we zijn hier toch nog wel een beetje over aan het twijfelen.
Ik wil even afwachten wat de verloskundige zegt!
Als die zegt dat de kleine later komt dan durf ik het wel komt ie eerder dan moeten we een andere datum bedenken.

We hebben er nog even over nagedacht en besloten geen peetoom en tante te doen.
Ik heb maar een broer en mijn vriend een broer en een zus, en die willen we allemaal gelijk houden.
Allemaal even speciaal.
Mijn schoonzusje hebben we gisteravond aan te telefoon gehad (ze is op vakantie) en ze moest heel hard huilen!
Echt super lief!!

Liefs
Anita

Hoi,

Wij zijn ook niet voor de kerk getrouwd en ons dochtertje is toch gedoopt met peetoom en peettante.

Je zou dit moeten vragen aan kerk bij jou in de buurt.
We hadden gevraagt bij de gemeente toen we gingen trouwen.
Zij vertelde dat dit verschillend was per kerk. Maar veelal was dit geen probleem.

Ik zou het gewoon vragen en anders ga je naar een kerk die dat wel doet.
Bij ons was dat geen probleem.

gr. Christel

Terug
Bovenaan