peetouders, wat moet je regelen?

Hoi, wij willen vrienden vragen om peetouders te worden van onze dochter. Weet iemand wat je dan officieel allemaal moet regelen?

Het gaat er dus om, als er iets met ons gebeurt dat de voogdij en financieen goed geregeld zijn.

ik ben heel benieuwd naar jullie reacties.

groeten Elsbeth

ik ben na mijn vraag, ook nog even gaan zoeken op internet en heb een goede link met informatie gevonden:

http://www.ouders.nl/mjur2003-voogdij.htm

maar ben nog wel zeer geinteresseerd in ervaringen van andere ouders.

groeten Elsbeth

Vroeger was een peet oom of peettante iets uit het geloof.
Heeft verder absoluut geen officiele functie !
Dus waarom mensen dit gebruiken is mij een raadsel ?!?

Als je het goed wilt regelen, moet je bij de notaris het voogdij vastleggen
Deze persoon, regelt dan de (financiele) zaken als de ouders er niet
meer zijn.

Hoi hoi

ONze dochter is nu 10 maanden en vlak nadat ze geboren is, hebben wij ons testament gewijzigd en ook daarin opgenomen naar wie onze dochter zal gaan als wij beiden komen te overlijden en hoe/wat met de erfenis, op welke leeftijd ze die  zal krijgen dan(standaard is 18 jaar oud, maar je  kan er zelf voor kiezen dat het bij 21 jaar is (hebbenwji gegaan) of pas  bij 23 jaar)  

Je geeft de naam - namen door van mensen die je wilt dat ze dan voor je kind gaan zorgen + adres gegevens. Je kan het tegen die mensen zeggen, maar hoeft niet. Als je komt te overlijden dan wordt het openbaar. Die mensen kunnen zelf belissen of zij willen zorgen voor jouw kind of niet. Zo ja, dan wordt het geregeld. Zo nee, dan wordt er gekeken welke familieleden nog leven en wie er voor het eerst in aanmerking kan komen. Heel verhaal en rompslomp volgens mij en hopelijk komt het nooit voor.

Wij hebben het in ieder geval geregeld dat onze dochter als er wat gebeurd met ons, naar mijn tweelingbroer zal gaan

Gr. Jeannette

Hoi hoi,

Ik zou het wel goed regelen bij de notaris, en zeker de personen die de eventuelen voogdij krijgen meenemen, en alles goed door spreken zodat je ook zeker weet dat ze ertoe bereid zijn als het daadwerkelijk zou gebeuren, wij zelf zijn voogd als mijn schoonzusje en haar man iets gebeurd zij hebben drie kinderen ondertussen dus daar moet je ook over spreken, wat als je meer kinderen krijgt zijn ze dan nog steeds bereid om als voogd op te treden, want je wilt je kinderen toch bij elkaar houden.
Dus als zij zelf al 3 kinderen hebben en jij bv 2 in de toekomst dan zouden ze dus 5kinderen hebben, dat is iets waar je heel goed over na moet denken, vaak word er te snel ja gezegd, maar word bij dat soort feiten te weinig stil gestaan.
Praat daarom goed met de mensen die de voogdij over je kind(eren) zouden krijgen.

Succes Groetjes Mary jane

Hey!
Ook wij hebben een voogd voor onze dochter en dit vastgelegd bij de notaris.
Ook zorgen ze voor ons huis en voor het geld dat achterblijft, zodat onze dochter (of e.v.t. meerdere kinderen ) niet in een keer al het geld kan verbrassen. Dit geld word dan gebruikt voor studie en de onkosten die ze maken. Alleen onze voogd kan er dan aan komen. Op een bepaalde leeftijd komt het geld vrij en kunnen (onze) kinderen dit gebruiken voor een huis of wat dan ook. Erg ingewikkeld, maar ook dit moet je goed regelen. Je kunt dit regelen zoals je zelf wilt, maar regel het goed. Je mag hopen dat je het nooit nodig hebt, maar ja helaas gebeurt het wel.
Heb zelf in kindertehuizen gewoont en wil  ons kind dit besparen.
Wij hebben onze voogd hierbij betrokken zodat ze weten wat  we precies geregeld hebben als er wel wat met ons gebeurt.
Ik praat over voogd omdat we in priciepe alleen mijn stiefzusje hiervoor aangesteld hebben. Ze heeft een vriend maar mocht dit ooit uitgaan dat is daar ook geen geharrewar over.
Succes ermee,

Groeten van Miena !

Hoi, peetouders komen vanuit het geloof. Wij hebben onze dochter laten dopen en dan kies je een peter en een meter. Volgens de kerk "helpen" die met de opvoeding en het geloof.
Als je dingen echt wilt regelen, dan moet je naar een notaris toe. Dat moeten wij ook nog doen. Doe je dit niet, dan is er niets officieel geregeld!

Terug
Bovenaan