peettante /oom

We hebben besloten (eindelijk) om Tyche te laten dopen. Maar nu is de vraag: wie wordt peetoom / tante. We hebben iemand op het oog maar die is minderjarig... mag dat? En kun je ook 2 peettantes doen en dan geen peetoom zeg maar? En het hoeft toch ook niet perse familie te zijn of wel??

Groetjes Kirsten

quote: Tess84 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-11-2006 14:10:40'));

We hebben besloten (eindelijk) om Tyche te laten dopen. Maar nu is de vraag: wie wordt peetoom / tante. We hebben iemand op het oog maar die is minderjarig... mag dat? En kun je ook 2 peettantes doen en dan geen peetoom zeg maar? En het hoeft toch ook niet perse familie te zijn of wel??

Groetjes Kirsten

wie het worden mag je altijd zelf beslissen
en ja minderjarige mogen ook, alleen met toestemming van de ouders zeg maar.
en en ja 2 peet tantes mag ook

jullie beslissen. de pete oom en tante van Jr zijn ook geen fam. maar wij hebben besloten dat hun het worden klaar. normaal is het wel zo in de fam maar dat wilde we allebei niet

zo sta ik er dus ook mee... de ene minderjarige is wel familie en wie kiezen we dan....
we weten het nog niet. Ik wil wel een vriendin van mij maar we zijn er nog over aan het denken.

ik kan je alleen adviseren dat je er echt goed over moet nadenken. mijn ouders vonden het maar niets dat we dat hadden gedaan, maar ik heb gezegd dat als er ooit wat gebeurt ik hun niet met alles wil opzadelen, en naar me schoonouders wil ik hem absoluut niet hebben, en tja dus hadden we het er zo over en toen zei me maatje het dat als er wat gebeurt de kleine naar hun mocht komen. en daar hebben we goed over nagedacht en dus nu ook laten doen

Een peetoom of tante is niet automatisch de voogd van je kindje hoor.
Dat moet je nog es wettelijk vast laten leggen bij de notaris.

Mijn zus en schoonzusje zijn beide peettante en ik hoop dat zij samen zullen beslissen wat op dat moment het beste is voor Finn. Misschien is het op dat moment het beste om m'n kindjes door opa en oma te laten opvoeden.

Eigenlijk stelt het niks voor, zo'n peetoom en tante. Tis meer een erebaantje volgens mij. Ik ben de peettante van m'n neefje en ben daar natuurlijk super trots op. Maar meer dan 'm wat extra verwennen en 'm misschien op schoot hebben tijdens het dopen zit er niet in hoor.

Wij hebben via de notaris al een voogd aangewezen.. en dit is een ander iemand als de peettante(s) die we in gedachten hadden. Mij lijkt het ook meer een ere baantje maar ik wil wel iemand die veel voor me betekend. En ik doe lekker ook wat ik zelf wil en wat mijn ouders of wie dan ook ervan vinden.. boeien!
Maar bedankt voor de antwoorden!! ben blij te weten dat het minderjarig zijn mag en dat het niet perse familie hoeft te zijn.

Hoi,

Nikki word 3 december gedoopt.En Koen en Ik hebben zijn zus en mijn zusje gevraagd.Het enigste wat ze vragen bij de kerk is dat er 1 van de 2 gedoopt is.Ze vinden het heel leuk om peettante te zijn.Wij hebben voor familie gekozen en niet voor vrienden.Want er kan altijd iets misgaan in een vriendschap,maar dat is onze mening.

Heel veel su6 met het uitzoeken van peetouders.

Groetjes van Anouschka mv Nikki

Terug
Bovenaan