Peettante

A

Anoniem

Guest
(ben ik weer al)
Ik wou ook nog graag weten of je een peettante ook pas na de geboorte kan vragen om peettante te zijn??
We willen graag een peettante (zijn er zelf al uit over wie) voor als er iets zou gebeuren met ons.

Maar ja moet dat dus nu gevraagd worden en geregeld of kan dat ook nog na de geboorte???

Liefs diana

Dag Diana,

Een peettante kun je gerust ook na de geboorte van je kindje vragen. Het is een 'ere-baan'.
Wij kiezen ervoor om al eerder een peettante (en oom) te vragen, want dan kunnen we het op het geboortekaartje zetten (vond ik zelf heel leuk toen ik peettante werd). Mijn schoonzusje vroeg echter de peetoom pas na een half jaar.

Maar het is dus een eigen keuze.

Groetjes, Dee

hallo,

misschien weet je het zelf wel maar een peettante stelt eigenlijk niet veel voor.

als er met jullie iets gebeurd moet je een voogd hebben die je kind
groot brengt en verzorgd en dat moet dus via de notaris vast gezet
worden.

als je dat niet hebt en er gebeurt iets met jullie kan diegene wel peettante zijn maar verder ook helemaal niks.

wij zijn ook niet getrouwd maar hebben alles al vast staan.

ik zou niet willen dat mijn kindje bij de verkeerde terecht zouden komen.

en een voogd hoeft ook geen familie te zijn, gewoon een persoon die je door dik en dun vertrouwd.

veel liefs sandra 32wk 2 dg

Dankjewel voor jullie reacties!
We willen idd een voogd, noemen het gewoon peettante. We willen dit ook zeker vast laten leggen bij de notaris, maar wist alleen niet wanneer dat moest.....

ben blij dat het nu nog niet geregeld hoeft te worden, maar dat het straks ook nog kan!!

Liefs diana

(ps bij ons is het ook geen familie lid, maar iemand die erg dicht bij ons staat)

Terug
Bovenaan