peettante's

hoi allemaal

hier in noord brabant/ bij de katholieke mensen is het gebruikelijk om een peettante en oom te kiezen.. maar tegenwoordig gebeurd het ook vaker dat je 2 peettantes kiest.. ook dit hebben wij gedaan.. maar he tkindje word waarschijnlijk niet gedoopt.. onze 2 beste vriendinnen vinden het wel heel leuk dat ze peettante mogen worden.. maar we willen hier een andere naam aan geven.. bv tante speciaal.. of suikertante's maar hebben jullie misschien nog ideeen??

x anouk
 
waarom een andere naam ?????
dat de kleine niet gedoopt wordt is toch geen probleem.
Peetoom of peettante is gewoon een man of vrouw die wat specialer zijn.
Ik zelf heb mensen gekozen waar ik vertrouwen ik heb. Stel dat ons wat overkomt dan vertrouw ik deze mensen met mijn kinderen. Ik hoop en vertouw erop dat hun dan ook voor de kinderen daar zullen zijn. Verder hoop ik dat ze een speciale band met de kinderen krijgen zodat mijn kinderen bijvoorbeeld ook bij hun kunnen aankloppen met vragen of problemen.

Maar in de meeste gevallen zijn deze mensen suiker oom/tante en verwennen het kind wat extra's.

maar of je wel of niet katholiek bent wat maakt het uit. Als jij die mensaen gewoon peettante wil noemen...waarom niet !!!!!!!!!!!!!!!!


ps suikertante vind ik zo de nadruk op liggen om het geven. Een suikertante is eigenlijk iemand met geld die het kind ook daarmee verwent. Dat vind ik dus niet echt een beeld geven wat je van deze vriendinnen verwacht. tenzij je wil dat ze je kind alleen maar verwennen en verder niks???
 
Terug
Bovenaan