Peneceline-kuur en hoe te geven?

Gisteren bij de dokterswacht geweest omdat onze baby van 5 mnd bronchites heeft. Nu hebben we gelukkig een kuurtje gekregen maar ze wil het niet hebben. Ze laat alles lopen of spuugt het weer uit. We hebben het geprobeert van een lepeltje en via een spuitje in haar mond maar het is een drama. De dokter adviseerde om het niet door haar melk te mengen omdat ze dan de fles niet meer wil of niet leegdrinkt en dan weet je niet hoeveel ze binnen heeft gekregen.

Wie heeft de gouden tip om haar dit te geven?
 
Tja, hier werkte alleen de niet echt baby vriendelijke manier. Met z'n twee-en haar in de houdgreep houden, er in spuiten met een spuitje en het mondje even dichthouden...zucht. Ik vond het een drama! Maar ik heb ook gelezen dat ze er ook met andere smaakjes zijn. Misschien eens navragen bij de apotheek?
Sterkte er mee.
 
hallo..

ik deed het door het toetje.. of fruithapje.. en dat mocht ook van de huisarts..
ging prima..

onze kleine man knapte snel weer op..

beterschap ermee..
 
Wij deden dat ook door de fruithap of danoontje dat werkt het beste want de smaak van de penicilline wordt dan minder!!

Succes!

Groetjes,

Miriam
 
mijn dochter heeft nu voor de 3e keer antibiotica dus ook pencilline. Wij doen het ook door de melk anders spuugt ze uit maar wij doen eerst 50 cc in een flesje met de antibiotica en als ze dat op heeft krijgt ze de rest van de fles dan weet je zeker dat ze het heeft gedronken.

@mmmh, ook wij hebben dat gedaan maar zij ging zo kokhalzen dat haar voeding eruit kwam (!)
 
Hi,

Wij deden met het spuitje en dan of in de wangzak spuiten en nu bij m'n zoontje van 2 helemaal achterin z'n keeltje spuiten zodat hij wel moet slikken. Daarna troosten en wat drinken en klaar...

Succes!
 
Hier ging het met het spuitje eerst ook heel moeilijk. Helemaal in een houdgreep gehouden. Bij toeval ontdekt dat hij het in de kinderstoel wel wilde, en het helemaal geweldig vond las papa deed alsof hij ook uit het spuitje kreeg. Maar mijn zoontje is 9,5 maand. Die van jou kan nog niet in een kinderstoel. Misschien als je hem in het wipstoeltje zet???
 
Ik gaf het altijd tijdens de fles. Eerst wat uit de fles laten drinken dan wat uiot het spuitje en dan vlug de fles er weer in.
Het is en blijft een drama maar op deze manier werkte het bij ons het beste.

Succes ermee

Groetjes mamamier
 
Terug
Bovenaan