Pep-talk!

hallo allemaal,

Ik heb even een aanmoediging nodig hoor.
Ons zoontje is nu 9 weken en echt een scheetje. Slaapt al vanaf het begin 's nachts door.
Hij heeft wel moeite om overdag zelf te gaan slapen. Vanochtend na z'n flesje, boertjes gelaten, verschoond en hij lag maar te gapen. Maar dan slapen??? Nee hoor.
Ja, als ik hem in m'n armen zou houden uiteindelijk wel maar daar is hij al een beetje aan gewend geloof ik.
Vandaag heb ik hem dus laten huilen........vreselijk.
Hij heeft ruim een uur gehuild. Ik zit nu met een brok in m'n keel en een slecht gevoel maar hij slaapt gelukkig nu wel. Ik weet best dat dit even nodig is.
Hopelijk gaat het slapen voor hem de volgende keer iets makkelijker.
Wie herkent dit?
Liefs van marieke

Hoi Marieke
Heel herkenbaar, lees mijn stukje maar bij weet het even niet meer.
Yoëll heeft dit vooral op maandag.
Hij kan ook heel moeilijk in slaap komen, maar laten huilen kan ik gewoon niet. Misschien vinden veel moeders dit zwak, maar vier minuten en dan heb ik het gehad met huilen.
Als ik hem dan bij me houdt wordt hij rustig, doet zn oogjes dicht en valt in slaap. Zo leg ik hem dan in bed en slaapt hij verder.
's Morgens gaat het bij ons als volgt;
7.30 fles, daarna boertje
dan gaat hij lekker in de wipstoel en ga ik eten, hij klets dan honderd uit.
8.30 wassen en aankleden. Ik doe als laatste zijn shirt en sokjes aan, voordat ik dat doe doe ik het licht uit in zn kamertje, zet zn muziekje aan en kleed hem verder aan zonder tegen hem te praten. Dan geef ik zn speentje en knuffel even lekker met hem en wiebel wat heen en weer. Dan leg ik hem in bed, dek hem toe en geef een kusje en dan slaapt hij.
De ene keer heb ik hiervoor vijf minuten nodig de andere keer 20 minuten.
Ik heb hem ook wel een paar keer laten huilen, maar dat werkt gewoon voor hem en voor mij niet. Ik heb er met verschillende mensen over gehad en iedereen heeft een andere mening.
Ik vind gewoon dat als hij op het moment dat hij moe is en moet slapen die geborgenheid van mama nodig heeft, hij die krijgt.
Straks als hij wat groter is ga ik het ritueel wel proberen in te korten, maar nu zolang hij zich zo prettig voelt, mag iedereen zijn of haar mening geven, maar je eigen gevoel volgen is toch echt het aller beste vind ik.

Succes en volg gewoon je gevoel dan komt alles goed.

Groetjes Pauline mv Yoëll 10wk & 2dgn

Heel herkenbaar! Borus heeft dit ook heel lang gehad, is nu bijna 12 weken.   Sinds een aantal weken leg ik hem consequent boven in zijn bedje. Dus eerst fles, even spelen en bij de eerste tekenen van moe worden (geeuwen en mopperen) gaat hij naar boven. Soms is het nog eventjes huilen (max 5 min), maar dan slaapt hij. Hij ligt sinds hij een week of zes is in een bakerzak en dat werkt ook erg goed. In het begin viel hij ook eigenlijk alleen bij ons op de arm in slaap, maar dat wilde ik echt niet. Bij de eerste hebben we die fout gemaakt en dat hebben we toen 9 mnd volgehouden. Toen hadden we er genoeg van en dan moet je hem dus aan laten wennen alleen in slaap te vallen en dat is moeilijk. In het begin sliep Borus 's middag en 's avonds ook altijd beneden omdat ik bang was dat als de oudste boven lag te slapen hij hem wakker maakte met het huilen, maar dat is ook niet zo. Het gaat heel erg goed en geeft ons ook een hoop rust. Het is in het begin even doorbijten, maar je hebt er later veel profijt van.

Succes ermee!
Josie

Hoi,

Ik heb misschien wel een goede tip voor je.

Kay wilde ook nooit zelf slapen toen hij nog zo jong was, alleen in mijn armen sliep hij of was hij stil. Erg vermoeiend en je voelt je gefrustreerd en machteloos.
Vooral als hij eenmaal sliep en ik hem zachtejes neer wilde leggen was het meteen huilen!

Ik heb hem toen telkens als ik hem op mijn arm nam in een warme doek gewikkelt en zo vast gehouden. Op het moment dat hij in slaap viel legde ik hem met doek en al in de box. Omdat de doek lekker om hem heen zat en uiteraard ook warm was geworden had hij het geeneens door dat ik hem niet meer vast hield. De doek hield hem dus langer warm waardoor hij niet wakker werd en het "gevoel" had nog vast gehouden te worden.

Voor een kindje is het niet leuk eerst lekker warm bij mama te liggen en daarna ineens in een koude box.. lekker warm indraaien dus!!

Succes en ik hoor wel of het bij jullie ook werkt!

Esmé mv Kay

Bedankt voor jullie reacties en fijn dat het herkenbaar is.
Gisteren na het flesje van 4 uur rond kwart voor 5 weer op bed gelegd.
Hij heeft na de fles geboerd, even poepluiertje verschoond, we hebben geknuffeld en hij barstte van de slaap. Kortom.....in bed gelegd.
Hij heeft tot een uur of kwart voor 7 af en aan gehuild. Maar.....heb het even zo gelaten.
Na de fles van 19:00 is hij na 5 minuutjes huilen gaan slapen en na de fles van 22:00 ook meteen.
Vanochtend was het afwachten. Om 7:00 de fles gegeven en rond kwart voor 8 in bedje gelegd, Hij heeft even 5 min gehuild en is daarna in slaap gevallen.
Nu is hij een beetje aan het jammeren maar hij heeft zich niet overstuur gehuild.
Zou ik de cirkel hebben doorbroken, zou het al zo snel effect kunnen hebben denken jullie?
Liefs van Marieke

ja dat heb je zeker en ik ben trots op je!!
Ik heb het ook zo gedaan. Ze sliep vanaf het begin gelijk door maar overdag wilde ze alleen maar bij mij slapen, dus toen het gevecht aan gegaan. EN dat is heel moeilijk maar ik vond ook dat als ik het nu niet deed ik het nooit meer voor elkaar kreeg. Dus na 2 keer wist ze volgens mij dat ik het meende en gaat zonder te huilen slapen en word nu ook pratend wakker erg gezellig dus. Soms mopperd ze een beetje en dan breng ik haar nog een keer haar speentje en dan valt ze in slaap.

Het is echt zo dat ze heel goed door hebben hoe ze je moeten inpakken.

groetjes Wendy

Dank je wel voor je positieve reactie. Doet me hele erg goed.
Je bent gewoon onzeker over allerlei dingen en je wilt de beste moeder zijn die er is toch? En zeker niet het verkeerde doen.......
Als ik dan hoor dat sommige baby's 2 uur lang in de box spelen dan denk ik: hoe kan dat...
Mijn zoontje speelt misschien 2 keer een half uurtje op een dag, maar langer wil hij niet hoor.
Hij slaapt gewoon nog heel veel...........Kan toch ook?
Liefs van Mariekje ( 9 wk )

Lukas is nu achtien weken, het spelen in de box is pas echt op gang gekomen vanaf week 12. nu kan hij zich steeds langer vermaken. Ik ben best wel jaloers op moeders met baby's die lang slapen. Lukas heeft dat nooit gedaan!

Terug
Bovenaan