peperkoek voor baby?

A

Anoniem

Guest
Vandaag kwam ik de kleine afhalen op het kdv en later las ik in haar schriftje dat ze haar peperkoek hadden gegeven. Nu zit er in peperkoek honing. Van honing weet ik dat baby's onder 1 jaar dat niet mogen hebben. Geldt dat ook voor honing in andere producten?

nou vindt het wel een beetje raar ik ken het niet eens. hoe oud is je kleine? ik werk zelf in de kinderopvang en zou een kindje niet zomaar wat geven.

groetjes

hoi hoi
ook ik ken dit niet,
als je het niet fijn vind zou ik het gewoon doorgeven dat ze je kindje niet zomaar wat geven.
en van die honing ik denk dat het dus niet mag honing is honing, anders bel je even het cb.
groetjes

Nou, zou ik ook niet helemaal vrolijk van worden geloof ik...

Nog niet eens vanwege de honing, want die is bij het bakproces wel flink verhit geweest. Ik kan me voorstellen dat die bacterie (die het gevaar oplevert voor beepjes jonger dan 1 jaar) dan wel dood is.
Maar peperkoek is toch ook flink gekruid (kaneel, kruidnagel, dat soort dingen); lijkt me nog flink zwaar op de maag vallen voor een kindje van 8 mnd.

Inderdaad, gewoon even aangeven dat ze dat maar niet meer moeten geven. Doe dan maar een soepstengel, cracker, broodkorst, rijstwafel of wat dan ook als tussendoortje! Er zijn genoeg alternatieven...

Wat raar zeg dat een kdv 'even' zelf besluit wat je kleine krijgt. Zou ik niet echt blij mee zijn!

Was het geen speciale peperkoek/ontbijtkoek voor kinderen? Volgens mij heb je ze ook speciaal voor kinderen, apart verpakt. Ik weet niet vanaf welke leeftijd het is, zelf nooit geprobeerd. Maar dat zou een optie kunnen zijn.

Ik heb het nog eens nagevraagd en ze hadden de verkeerde tekst in haar schriftje geschreven zeiden ze. Daar moet ik dan maar op vertrouwen.

Terug
Bovenaan