Pepernoten bakken mislukt

A

Anoniem

Guest
Ja, jullie zullen wel helemaal in een deuk liggen, maar zelf kon ik er niet om lachen. Allebei de kinderen lagen te slapen dus ik dacht even als verassing pepernoten te bakken. Ik had 2 opties: 1; het kant en klare pak gebruiken of 2; zelf alle ingredienten toevoegen. Ik koos voor optie 2 en IETS is er misgegaan, ha ha ha. Ik netjes gekneed en balletjes gemaakt (lekker beslag trouwens) en in de oven, 20 minuten op 160 graden. Ik had geen bakplaat (misschien ging het daar mis?) en heb ik een taart vorm gebruikt; daar had ik ze allemaal opgelegd en na 20 minuten hong er een heerlijke geur in huis, ik had er helemaal zin in, ik deed de oven open en zag het resultaat; EEN PEPERNOTEN TAART! De pepernoten waren helemaal uitgezet en tegen elkaar gaan zitten. De onderkant was nog helemaal zacht, niet te eten!

Snik, helemaal teleurgesteld in mezelf. Maar ik blijf oefenen hoor.

lfs miranda

OJEE OJEE!!

Kan je helaas niet helpen meis....ben ook zon leek in de keuken!!

Maar wens je succes voor de volgende poging ;-)!

x Saskia
mv Rik 04-07-07

Hoi Miranda,

wel jammer zeg! Dus wel die lekkere lucht in je huis, maar geen pepernoten...volgende keer meer geluk!

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik wel moest lachen om je pepernoten taart...dit zou mij dus ook kunnen gebeuren. Ik ben overduidelijk geen bak-prinses en kies dus voor de veilige kant en klaar pakken beslag .

Succes met het bakken.

Tamar

Ja, misschien had ik dat moeten vermelden, maar het beslag rijst inderdaad nog....

Enne, als ze net uit de oven zijn, zijn ze nog zacht, na ong 10 minuten worden ze hard....

Hoi,

Gister heb ik samen met Jesse pepernoten gebakken, hij was aan het kneden en roeren in de beslagkom en het deeg opeten, hahaha!
daarna in de oven gedaan, ze smaakten erg goed.

Ik heb een kant en klaar pakket gebruikt waar alleen water aan toegevoegd moest worden.

Volgende keer beter, de Sint is nog lang niet weg.

Groetjes Linda

Terug
Bovenaan