<p>Hallo lieve dames,</p><p>Vorig jaar augustus ben ik met 16 weken en 2 dagen ingeleid bevallen waarna de placenta manueel moest worden verwijderd. De zwangerschap moest worden afgebroken omdat ons kindje geen werkende niertjes had. Achteraf bleken dit multicysteuze cystennieren; wat erg zeldzaam blijkt. Na maanden van onzekerheid bleek na uitgebreid klinisch genetisch onderzoek dat het geen erfelijke afwijking betrof. </p><p>Ik probeer zwanger te worden. Bij mijn vorige en ook eerste zwangerschap kwam dit totaal als een verassing. Mijn man en ik gaan er nu bewust voor.</p><p>Ik ben bang dames. Maar echt heel bang. Daarnaast klopt mijn cyclus van geen kant. Variërend tussen de 28 en de 60 dagen, met soms een luteale fase van slechts 7 dagen. Na de bevalling is mijn menstruatie anders. Het bloedverlies heeft de consistentie van jam en is zeer veel en lang. De inwendige echo’s zijn gelukkig wel goed. </p><p>Kortom, ik ben eigenlijk gewoon opzoek naar een peptalk. Lotgenoten of (zwangere) dames die me wat hoop kunnen toestoppen. </p><p>Hele lieve groetjes! </p>