Peptalk gezocht!

<p>Hallo lieve dames,</p><p>Vorig jaar augustus ben ik met 16 weken en 2 dagen ingeleid bevallen waarna de placenta manueel moest worden verwijderd. De zwangerschap moest worden afgebroken omdat ons kindje geen werkende niertjes had. Achteraf bleken dit multicysteuze cystennieren; wat erg zeldzaam blijkt. Na maanden van onzekerheid bleek na uitgebreid klinisch genetisch onderzoek dat het geen erfelijke afwijking betrof. </p><p>Ik probeer zwanger te worden. Bij mijn vorige en ook eerste zwangerschap kwam dit totaal als een verassing. Mijn man en ik gaan er nu bewust voor.</p><p>Ik ben bang dames. Maar echt heel bang. Daarnaast klopt mijn cyclus van geen kant. Variërend tussen de 28 en de 60 dagen, met soms een luteale fase van slechts 7 dagen. Na de bevalling is mijn menstruatie anders. Het bloedverlies heeft de consistentie van jam en is zeer veel en lang. De inwendige echo’s zijn gelukkig wel goed. </p><p>Kortom, ik ben eigenlijk gewoon opzoek naar een peptalk. Lotgenoten of (zwangere) dames die me wat hoop kunnen toestoppen. </p><p>Hele lieve groetjes! </p>

Wat een heftig verhaal! Kan me goed voorstellen dat je daardoor bang bent geworden! 
Mijn eerste zwangerschap resulteerde een heftige miskraam met een lange nasleep van maanden. Mijn cyclus was toen ook een rommeltje. Het duurde een half jaar voordat alles weer in orde was. Mocht je cyclus na een tijdje nog steeds zo onregelmatig zijn, misschien onderzoeken of er iets hormonaals aan de hand is?
Wat ik toen vaak te horen kreeg, en ik niet echt wilde horen was; je bent zwanger geraakt! En je hebt een kloppend hartje gezien!’ 
Dit is wel de waarheid en dit geldt ook voor jou! Dit maakt de kans heel groot dat je weer zwanger raakt :) Bij ons is het ook gelukt! Inmiddels hebben we een prachtige gezonde dochter. 

Hou je hieraan vast, je kan zwanger raken! Probeer dit als iets positiefs te zien, ook al is dat lastig. Heel veel sterkte! 

Phoe heftig! Ik ken het... 
Mijn eerste zwangerschap was het na 2 maanden raak. Helaas stopte mijn placenta er mee waardoor ik ben ingeleid op 23 weken en 6 dagen. Mijn placenta is toen manueel op de OK verwijderd. 
Toen we het weer opnieuw wilde proberen duurde het heel lang. Ik was doods bang maar wilde het zo graag!! Veel verdriet en angst kwam naar boven. 
Mijn menstruatie was wel redelijk gelijk maar nooit een positieve ovulatie test, heel raar.
Het heeft 16 maanden geduurd voordat ik weer opnieuw zwanger werd. Doods bang was ik voor alles! 
Maar nu ligt er een heel lief meisje van bijna 5 maanden naast me te spelen dus het kan echt! 
Succes 

Terug
Bovenaan