Pepti en vaste voeding

Hoi allemaal, ruim 5 weken terug zijn we met ons zoontje (bijna 6 maanden) overgestapt op de Nutrilon Pepti. volgens mij vind hij dit helemaal niet lekker en is hij gewoon toe aan een vast hapje!! Heeft iemand hier ervaring mee en waar kan ik dan het beste mee gaan beginnen. Volgens het CB moeten we echt wachten totdat hij 6 maanden is (nog een week) maar hij kijkt de bloemkool en aardappelen zowat van mijn bord af en ik wil ook graag af van de avondvoeding. Heeft er iemand nog tips?

Bedankt
Patty
 
Ik zou gewoon lekker met bijvoeden beginnen, het is maar een adviesburo.
Bij mijn 1e ook gewoon met 4mnd begonnen toen mocht dat nog liever niet houding.

Maareh het is jouw kindje gewoon je gevoel volgen.

Groetjes Petra
 
Hoi Patty,

In het geval van een voedselallergie is het belangrijk om te wachten met bijvoeding tot je kindje 6 maanden nu hoef je echt niet op de dag af te gaan. Als een kindje erg geintresseerd in eten lijkt kun je hem ook een lepeltje en een bodje geven waar hij lekker mee kan spelen als jullie aan het eten zijn zo kan hij spelenderwijs al leren eten.

Het is ook belangrijk om de bijvoeding langzaam te starten dus soort voor soort.
dag 1 geef je 1 lepeltje van een groente
dag2 een halve portie
dag 3 een hele portie
ondertussen kijk je of er reakties optreden
In het begin zal je kindje ook nog lang geen hele porties eten maar zal het bij een paar lepeltjes blijven dus het duurt nog wel even voordat het een voeding vervangt.

ik wens je veel plezier toe bij de eerste hapjes, fototoestel bij de hand houden leuk om die vieze gezichten vast te leggen.

Ik hoop voor jullie dat er niet meer allergieen om de hoek komen kijken.
Als je op www.borstvoeding.com kijkt vind je een lijst oor het introduceren van voedingsmiddelen die goed is te gebruiken bij voedselallergieen

groetjes Renée
 
Hoi,

Bij mij op het cb zeiden ze dat er niets op tegen was om met een mand of 4 al te beginnen met hapjes, mits er geen allergieën in de familie waren. Die zijn er niet, dus wij zijn met 4 maanden begonnen met wat fruit en groente.

In het begin at mijn dochtertje nog niet zoveel, maar inmiddels is ze 6 maanden en vind ze eten van een lepeltje leuker dan eten uit een fles. Ze eet nu ook bijna alles wat we haar voorschotelen.

Kijk eens op Babyvoeding en babyweetjes  voor leuke recepten en tips voor babyvoeding. Hier vind je allerlei onfo, ook wat je wanneer aan je kindje mag geven.

Maareh, mocht je besluiten om een hapje extra te gaan geven: foto's maken en filmen, want die koppies zijn onbetaalbaar!

Succes en veel plezier!

Jolet
mv Alyssa
 
Terug
Bovenaan