Pepti kindtjes

Hoi Meiden/moeders,

Ik vroeg me af of er nog meer april baby's zijn met koemelkallergie???
Mijn Mannetje zit al een paar maanden aan de pepti1 en heeft enorme honger, hij kan wel om het uur eten.... Ik geef daar niet aan toe, maar het wordt met de dag moeilijker... Ga hem zo na dik anderhalf uur met een half uur huilen maar een fruithapje geven...
Ik wilde weten of jullie dit herkennen en wat jullie hier aan doen???

Liefs

He Binbar,

Zoals je weet zit ons meisje ook aan de Pepti 1. Bij ons is het niet echt dat ze heel erg honger heeft. Ze zit nog lang niet aan haar maximale voeding (1000 ml) op een dag. Maar ze wordt 's nachts wel weer wakker (tussen 3 en 5) en dan geven nu toch ook maar weer een fles van 200ml en die drinkt ze dan in 1 ruk leeg. Het schijnt wel zo te zijn dat Pepti een stuk lichter verteerbaar is dan gewone voeding, dus hij zou best wat meer honger kunnen hebben.

We zijn vandaag begonnen met groente te geven. Ons is aangeraden om eerst groenten te geven en daarna pas fruit. Ze heeft wel een paar hapjes binnen gehouden en volgens mij vond ze het wel lekker.

Heb je er ook al aan gedacht om er af en toe wat rijstebloem in te doen? Wij doen dit tegenwoordig bij de avondfles of bij de laatste fles.

Ik hoop dat het snel beter wordt.

Groetjes

Hoi Roos en Saar, Rijstebloem pap ging er in het begin goed in bij de kleine man, maar nu lust ie van het ene op het andere moment geen pap meer. Hij spugt het echt uit..Zijn groente en fruit gaan er in als zoete koek zo lekker vind ie dat en het schijnt beter te zijn dat die pepti 1 i.v.m met het vetpersentage wat in de pepti zit. Sinds gisteren zit de kleine man nog maar op 4 flessen en 1potje fruit en 1 potje groente. en hij slaapt bij ons de nachten gewoon door maar dat deed ie eingenlijk al vanaf dat ie aan de pepti begonnen is. Nog 2 weken en dan stappen we over naar de pepti 2...
Ik heb vrijdag maar even met Nutrilon gebeld en gevraagd of ik dat mocht geven, want bij het CB waar ik kom nemen ze niks aan als het over pepti kindjes gaat....
Dus eingelijk is het langzaam vanzelf goed gekomen door dat ik hem gewoon het fruithapje heb gegeven...
Ik hoop dat bij jou de nachten beter worden.. Probeer gewoon wat fruit te geven.. Ik heb eerst de groente gedaan en ben met halve potjes begonnen, binnen 1 week at ie hele potjes...
Succes liefs binbar

Girl-mom, Hier antwoord op je vraag,
Allereerst huilt/krijst het kindje abnormaal veel, en heeft hij/zei extreem veel last van krampjes, zo erg dat het troosten bijna niet meer gaat. meer dan 1 a 2 poepbroeken met diaree vormige poep. En als het goed is komt je kindje ook minder aan.
Kijk anders even op www.nutrilon.nl en doe de koemelkallergie test. Die van mij had 8 van de 10 punten. Sterkte..

Terug
Bovenaan