Pepti niet te verkrijgen

Lieve mama’s,

Na 6 weken lang in het gehuil te hebben gezeten (lees: gekrijs) sinds een maand overgestapt op Pepti voeding. Wereld van verschil! Nu heeft de jeugdarts van de ggd ons een machtiging gegeven om het via de zorgverzekering vergoed te krijgen. Maar omdat de provocatietest pas na drie maand plaatsvindt, extra toestemming nodig. En de zorgverzekering heeft weinig haast met toekennen, wat frustrerend! Deels ook omdat het haast niet te verkrijgen is via drogist etc. Overal uit de schappen gehaald en niemand kan vertellen waarom. Wat is jullie ervaring hiermee? Hoe snel kregen jullie het vergoed? Provocatietest pas in december, dan is hij vier maand.
 
Wat vervelend! Is het online nog verkrijgbaar? Misschien via verschillende webwinkels een pot kopen, zodat je weer even een paar weken vooruit kunt?
 
Wij hebben toen ze dachten dat onze dochter een kma had, hadden ze meteen via sorgente.nl een machtiging afgegeven waarbij ik voor 1 maand kon bestellen. In het ziekenhuis hebben hun voor ons toen voor een maand besteld en daarna konden we dit zelf doen terwijl wij pas na 5 weken een test hadden.
 
Wat Mamamaart zegt, via sorgente. Wij kregen de machtiging via de kinderarts en gingen pas provocatietest doen toen onze dochter 12 maanden was. Een machtiging via cb was veel omslachtiger, dus de jeugdarts van cb raadde ons aan om het via kinderarts te regelen. 
 
Nou wat gek hoor zoveel verschillende verhalen over machtigingen en die provocatietest.

Ik heb omdat ik zelf kma vermoedde de assistente van de huisarts gebeld met de mededeling dat ik dus kma vermoedde.
Zij heeft dit die dag besproken met de huisarts. Kreeg direct een machtiging en kon voor dezelfde dag nog voor 5 weken voeding halen bij de apotheek. En heb verder nog nooit wat over die test gehoord.

Hier verkopennze bij de etos pepti. En staan altijd genoeg blikken misschien heb je er wat aan.

Succes in ieder geval. Het kan echt soms zwaar zijn. Hier ook weken aan het tobben met een zoontje van 7 weken en nu uiteindelijk uitgekomen op nutramigen. Pepti werkte voor 3 weken goed en toen toch weer klachten. Nu weer een rustig kereltje.
 
Bij ons zei de kinderarts dat een test niet nodig is om het vergoed te krijgen. Bij onze dochter is ook niks getest maar op advies van de kinderarts krijgen we het nu wel vergoed en zijn er vorige week 5 bussen geleverd.
Dus ik zou het nog even navragen als ik jou was! Sterkte
 
Terug
Bovenaan