Pepti of toch neocate

<p>Hallo,</p><p>Morgen zijn wij 2 weken bezig met de pepti. De eerste dagen waren erg rommelig, last van darmen, lucht in darmen en scheten en ontlasting ruikend na rotte eieren.  Nu zijn we 2 weken verder en het maagje was meteen wat rustiger, de voeding lijkt niet meer naar binnen te klotsen, darmen zijn sinds de laatste dagen wat rustiger maar z'n ontlasting kost nog veel moeite, hij doet er bijna de hele dag in etappes over om z'n darmen te legen, de eerste keren zijn het kleine hoeveelheden waarbij het in zijn lichaamstaal lijkt alsof de hele luier vol zit. Loopt rood aan en is flink aan het persen etc. Hij heeft hormoon zalf van de kinderarts voor eczeem in zijn gezicht, wanneer ik dit smeer word de huid rustig maar zodra ik minder of stop is het binnen een aantal dagen zo weer terug. Ene dag is het qua onrust beter als een andere dag. Nu heb ik morgen weer contact met de arts en was benieuwd na de kennis van ouders of die denken dat die buiten de voeding om speelt of dat toch de pepti nog niet voldoende is voor zijn lichaam. Hij is nu 9 weken, gecorrigeerd 5 weken. </p>
 
 
Ik heb geen ervaring met pepti of neocate. Wel had mijn dochter ook hetzelfde wat jou kindje heeft en daarnaast ook veel spugen. Ik ben toen na overleg met het CB nutrilon omneo gaan gebruiken. Het poep probleem was na 2/2,5 week gelijk stukken beter. Zo goed als geen krampjes meer en ontlasting ging normaal (zonder persen etc) en dagelijks ipv om de 3 dagen. Het had wel even tijd nodig maar na een aantal weken voorzichtig op te bouwen met de omneo voeding een heel ander kindje 
 
 
Ik was de kleren van mn dochter (apart dan die van de rest) met neutral of een ander ongeparfumeerd (ecologisch)wasmiddel. Tegen de droge huid en exceem gebruik ik een vette crème 
 
Heel herkenbaar. Wij zijn ook gestart met pepti en inmiddels over op Nutramigen. Zijn huid is met een beetje hulp van ketoconazol en cetomacrogol wat rustiger. Pepti gaf wel verschil maar niet voldoende. We geven hem nog lactulosesiroop om zijn ontlasting soepel te houden maar dit zijn we inmiddels aan het afbouwen omdat het langzaamaan beter lijkt te gaan. Blijft een zoektocht maar ten opzichte van Pepti lijkt het bij ons met Nutramigen nog beter te gaan en is onze baby steeds tevredener. Tegen ons is wel gezegd dat je pas echt resultaat hebt na een gebruik van 4 weken omdat dan de koemelk uit het lijf is. Groetjes en succes!
 
Heey hoi,
De kinderarts gesproken afgelopen week en deze wilde lactulose geven voor z'n ontlasting. Dit wilde ik liever niet omdat z'n luiers al niet dik zijn en ik dan bang ben dat het dan water dun word of krampen geeft. Hij blijft moeite houden met z'n ontlasting en vraag me nog steeds af of hij het beter doet op nog een stap verder als pepti voeding. Verder heb ik ook hormoon zalf en moet ik dit blijven smeren anders is na 3 a 4 dagen z'n hele gezicht weer vol met uitslag. Gezien z'n ontlasting wilde ze hem eigenlijk weer naar gewone voeding hebben om te proberen maar dat vind ik ook nogal wat. De overgang naar pepti heeft veel last gegeven en zou hij nu weer terug moeten naar gewone voeding waarbij hij constant onrustig werd na een voeding. Al moet ik zeggen dat ik hem hoe verder de dag vordert hij ook nu met de pepti onrustig word. Hij krijgt weer meer last van lucht in de darmen en ook de stinkende ei lucht komt weer opzetten. Lastig hoor dit 
 
Terug
Bovenaan