Pepti voeding, hongerige baby?

Hoi allemaal,

Ons zoontje is inmiddels 16 weken oud. Sinds zijn geboorte een extreme huil baby. Heeft erg veel last van recflux gehad.
Toen hij 4 weken oud was, heeft hij ongeveer 4 weken nexium gehad tegen zijn maagzuur. Daarna hadden we het gevoel dat hij meer last kreeg van de nexium (krampen), afgebouwd en dat gaat goed.

Vanaf 6 weken heeft hij pepti voeding, omdat er een vermoeden van koemelkallergie is. Ik heb zelf als baby ook koemelkallergie gehad. Sinds we zijn gestart met de pepti een heel ander kind. Nutramigen was een drama icm zijn reflux.

Ons mannetje heeft altijd doorgeslapen snachts. Maar sinds 1 maand ongeveer komt hij weer iedere nacht voor een voeding. Dan bieden we hem een beetje aan (vaak 60 of 90 cc, ivm zijn ritme) Hij krijgt 5x200 cc. CB zegt dat we mogen ophogen, maar dat drinkt hij niet op.
Het is een hele rustige drinker (20/25 minuten). Ons ventje is een huilbaby, dus regelmaat en ritme is erg belangrijk voor hem. Voeden op verzoek is geen optie. Overdag wil hij soms al een uur eerder eten..

Nu heb ik wel eens gehoord dat pepti sneller verteerbaar is dan andere voeding.

Heeft iemand hier ervaring mee? En tips?
 
Ik weet alleen dat pepti waarschijnlijk minder lang in de maag blijft, en daardoor dus weer eerder een hongergevoel kan geven. In principe zou een baby moeten reageren op bloedsuikerspiegel en voedingsstoffen die het nodig heeft, niet alleen op maagvulling.
Wij hebben het nooit geprobeerd. Maar mijn zoontje had last van reflux en de osteopaat raadde pepti aan, zodat zijn maag sneller leeg zou zijn en de melk dus niet meer terug kon komen. Na het osteopaat bezoek, begon zoonlief veel meer te spugen (voor die tijd kwam het wel omhoog, maar hield hij het binnen). We zijn toen naar de huisarts gegaan voor een koemelkallergie-test en hebben nutramigen gegevn. Dus nooit de pepti geprobeerd.
Misschien ipv kleine beetjes toch een grotere fles geven, zodat hij beter verzadigd is en in diepre slaap komt? Of iets van pap toevoegen.. Maar t blijft altijd lastig met die kleintjes. T kan ook zijn dat er tandjes doorkomen, en dat hij daar last van heeft? 
 
Bedankt voor je reactie! 
De afgelopen dagen is hij erg ziek geworden. Hoge koorts, verkouden en hoesten.
Nu drinkt hij minder dan zijn fles, maar is ook weer tevreden, ookal is hij wat ziekjes. 

Ik denk dat het griepje op de loer lag! 
 
Terug
Bovenaan