pepti weigeren en te huilen (I

Hallo

Toen mijn dochter 3 mnd was kwamen we erachter dat ze koemelk allergie heeft
Toen ze 1 jaar werd ben ik langzaam over gestapt naar halfvolle melk.
Dit ging erin als zoete koek. Maar naar 4 dagen lag ze 's nachts veel wakker en te huilen (meer zeuren).
We dachten eerst de verkoudheid, maar na twee weken werd het steeds erger en lag ze soms 4 uur wakker. Toen kwamen we erachter dat ze last had van de gewone melk.
Nu krijg ze pepti (soja melk mag volgens het consultatie buro niet kan ook allergie opwekken) maar pepti wil ze niet of ze drinkt maar 80 cc per dag als we geluk hebben. Is er iets anders wat ze wil kunnen drinken want ze moet wel meer melk drinken toch???
Trouwens nu ze de gewone melk niet krijgt slaapt ze weer beter
Alvast bedankt

Gienie
 
Hoi Gienie,

Ik heb zelf ook last van koemelk allergie en ik drink vaak geitenmelk, het is gewoon in de meeste supermarkten te koop staat bij de gewone verse melk. Het smaakt eigenlijk hetzelfde als gewone melk. Er is ook vla, yoghurt en karnemelk van maar dat is niet overal te koop.
 
Sterkte
Wendy
 
Hoi Gienie en Wendy,

Mag ik wat aan jullie vragen over koemelkallergie?
Ik verdenk mijn dochtertje er ook van dat ze een koemelkallergie heeft. Ze heeft de volgende symptomen: regelmatig breiige tot dunne ontlasting, darmkrampjes, een verstopt neusje ( hiervoor heb ik een otrivin neusspray voor haar), een piepende ademhaling met name bij het drinken van haar flesje, rode vlekjes en pukkeltjes in haar gezichtje ( droge huid), onrustiger slapen.
Ik heb vandaag overleg gehad met mijn huisarts en nu moet ik ook 2 weken lang Pepti geven aan haar, en observeren of dat de symptomen minder worden. Na deze 2 weken moet ik af en toe een klein flesje gewoon standaard geven om te kijken of dat de symptomen terug keren. Op zo,n manier kan er gekeken worden of dat het inderdaad koemelkallergie is.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?  

Groetjes van Elly
 
Bij ons was naar 1 dag al zichrbaar dat ze er veel beter aan was en ze huilde nog nauwlijks. Wat wel minder is als je na 2 weken weer over moet op gewone melk ze gaat dan weer meer huilen maar aan de andere kant je weet wel wat er aan de hand is. En dat is toch een grote geruststelling.
Succes
 
Probeer eens een beetje vanille nutrix erin te doen.. werkt bij die van ons als een trein.. Dan smaakt het heeeeel anders.. en het is koemelkvrij.. Succes!!

gr marianne
 
vervelend al die allergien, maar je kindje hoeft geen melk te drinken als het verder lekker eet (een paar boterhammen en 's avonds met de pot mee). Ik ben zelf zelfs van mening dat wij mensen niet gemaakt zijn om na de borstvoedingsperiode nog melk te drinken. Zeker niet de melke van een ander (zoog)dier. Bij moeder/baby wordt het op elkaar afgestemd. Alijn (1jr) is gek op melk en krijgt af en toe natuurlijk wel een bekertje, maar zeker niet dagelijks. Je hoeft geen koemelkallergie te hebben om op melk te reageren. Je darmen kunnen het misschien niet goed verwerken waardoor dunne(re) ontlasting.
 
Misschien dat het drinken van geitenmelk bij koemelkallergie bij volwassenen een goed alternatief is. Bij baby's ontraden ze dit. Baby's zijn allergisch voor de lange reeks eiwitten die ik in koemelk zit en dat is bij geitenmelk precies hetzelfde.
Mijn zoontje heeft nu een jaar koemelk allergie en drinkt naast de pepti soyamelk (dit in overleg met het cb)

succes!
 
Terug
Bovenaan