Pepti

Hoi meiden,

Wij zijn met ons zoontje Jens op een heel vervelende weg bezig lijkt wel. We gaven hem altijd Nutrilon standaard en daar heeft hij het nooit zo goed op gedaan. Twee weken geleden begonnen deklachten erger te worden en toen is er met het CB besloten dat we zouden overstappen op de Pepti. De 1e paar dagen hebben we langzaam afgebouwd en vanmiddag zijn we volledig overgegaan op de pepti. Met als gevolg vanavond een grote groene spuitluier. Is dit normaal? En heeft iemand er ook last van dat hun kindje 's avonds absoluut niet meer naar bed wil?

Groetjes en bedankt
Patty
 
Hoi Patty,
Dat de ontlasting dun en groen wordt door de pepti dat klopt. Ik weet niet  of het blijvend is. Het treedt ook niet bij alle kinderen die op pepti over gaan op.Of het niet willen slapen ook met de overgang naar pepti te maken heeft durf ik niet te zeggen. Meestal gaan ze zich wel beter voelen als pepti de oplossing is.
Sterkte met je zoon!!!!
Groetjes Thessa
 
Hoi Patty,

Mijn dochertje gebruikt sinds een paar dagen Pepti en de ontlasting is inderdaad groener. Verder slaapt ze juist beter, omdat ze huilerig was van de Hypo allergene voeding. Het niet meer willen slapen herken ik dus niet. Succes ermee!
 
Hoi

Bryan(17 1 06 ) krijgt sinds vrijdag Pepti. Wij zijn meteen volledig overgegaan van de hypoallergeen op Pepti. Hij heeft inderdaad nu een ander ritme gehad. Sávonds blijft hij nu langer wakker dan eerst. Maar wij vinden dat geen probleem. Hij krijgt op verzoek, dus geen vaste tijden. En dan zie je dat er na een paar dagen een patroon ontstaat. En gisteren gooide meneertje dat Patroon weer om. Ben benieuwd voor hoelang dat dit schema duurt.
De ontlasting wordt inderdaad anders, kan ook zuurder ruiken. En het kan dus ook goed zijn dat die kleine last heeft van zijn darmen sávonds. Dat had Bryan ook meestal sávonds. Je moet niet vergeten dat ie toch aan de voeding moet wennen. Kijk het even aan, denk je dit klopt niet, dan stoppen met Pepti. Niet alle kinderen kunnen er tegen.

Maar belangrijkste vertrouw op je zelf !

Groetjes Sandra(doortje)
 
Waarvoor is Pepti ook al weer? Mijn zus gebruikt Hypallergene Nutrilon maar dat spuugt m'n nichtje een uur later volledig uit. Is Pepti voor spugende babies?
 
Wij gebruiken ook al 2 maanden pepti en ook hier is de ontlasting groen...nog steeds!
Alleen met het niet willen slapen kan ik niets over zeggen. Zelf geen ervaring mee.
 
Terug
Bovenaan