Per ongeluk lever gegeten....hoe erg is dit???? (maak me toch wel zorgen)

Hoi,

Weet sind een paar dagen dat ik zwanger ben van ons 2e kindje (jippie!!!! ), maar maak me nu toch een beetje zorgen....
Gisteravond een gezellig etentje gehad n.a.v. het huwelijk van vrienden van ons. Het was alleen niet altijd even duidelijk wat we nu voor onze neus kregen en na afloop bleek in één van de gerechten lever te hebben gezeten....en dus vitamine A waar je niet teveel van mag eten op een dag.

Het was niet dusdanig aanwezig dat ik het kon proeven, maar wie weet hoeveel al teveel kan zijn????

Groetjes van een beetje onzekere,
Marije
 
Hoi,  

Je mag best af en toe lever hebben maar gewoon niet zo vaak en een klein stukje alsje het eet . Ik eet ook af en toe pate op de boterham, en volgens mij mag je zelfs elke dag een boterham met pate of leverpastei hebben maar dan wel dun belegd. Dus ik zou me niet te veel zorgen maken.

Groetjes Bertie
 
Hoi,

Inderdaad is het zo dat een kleine hoeveelheid absoluut niet schadelijk is. Het is een ander verhaal dan met rood en rauw vlees. En overal waar te voor staat in niet goed. Geen zorgen maken dus. ik heb in het begin van mijn zwangerschap heel veel carpaccio gegeten. Ik wist toen ook niet dat ik zwanger was. Ben er wel meteen mee gestopt :)

Patrici@
 
Terug
Bovenaan