per ongeluk rauwmelkse kaas

Hallo allemaal,
Ik heb de volgende vraag; gisteren heb ik bij een lunch buitenshuis per ongeluk een stukje rauwmelkse brie gegeten.
Deze zat verwerkt in een clubsandwich en ik kwam er pas achter toen ik deze bijna op had. Omdat mijn arts had gezegd dat bijna niemand meer rauwmelkse brie gebruikt dacht ik dat het geen kwaad kon.
Helaas meldde de bedienende dame dat het wel zo was. Ik ben erg geschrokken en vroeg me af hoeveel zorgen ik me moet maken.

Ik ben trouwens in mijn negende week.

Veel liefs
 
Hoi,

Maak je maar niet te veel zorgen hoor.
Een keer een verkeerd stukje is niet zo erg.
Blijf wel op letten,want in verse brie zit het vaak wel.
Voorverpakte brie kan wel.
 
Groetjes Karin

 
Ik kan me je schrik heel goed voorstellen, ik heb in het begin van de zwangerschap per ongeluk rauwe carpaccio gegeten en het zweet brak me uit toen ik me dat rwaliseerde.
Ik heb mijn huisarts gebeld en die zei dat het om zo'n kleine hoeveelheid ging dat het geen kwaad kon.
Zo is het met rauwmelkse brie misschien ook wel. Je KUNT   er last van krijgen maar de kans is uiterst klein, maak je dus niet al te veel zorgen.
Bel anders even met je ha of vk, die kunnen je misschien nog wat meer geruststellen.
Succes, groetjes, Claudia.
 
Ik las ergens dat het je een kans van 0,025% hebt op listeriabacterie als je regelmatig rauw vlees of rauwe vis of rauwmelkse kaas binnenkrijgt. Als dat dus 1 keer gebeurt is de kans vrijwel nihil! groetjes Esther
 
Terug
Bovenaan