Per ongeluk tarbot gegeten

<p>Hoi allemaal,</p><p>Momenteel ben ik 5 weken zwanger en heb vandaag per ongeluk gefrituurde tarbot vis gegeten. Volgens zwangerhap mag ik dat niet eten gezien het een roofvis is. Daarom maak ik me nu wel een beetje zorgen. Ik heb 2 happen genomen. Kan het veel kwaad?</p><p>gr,</p><p>Jo</p>
 
Ik zou er niet te veel zorgen over maken, 2 happen valt best mee. Het heeft met name mee te maken dat je binnen krijgen van bepaalde stoffen wilt voorkomen.
Met 2 happen is het denk ik verwaarloosbaar. Je bent je er in ieder geval bewust van door na de happen niks meer te hebben genomen?
 
Ik heb zelf nog maar 1 kleintje, maar m'n zus vertelde dat ze bij haar eerste zwangerschap echt vrij veel makreel had gegeten. Toen was dat nog geen probleem en bij de tweede mocht het ineens niet meer. Beide kids zijn gezond.
ik volgde zwangerhap voor het grootste deel, behalve mbt kaneel (appeltaart laat ik niet staan) en basilicum (pesto= leven?). En de kleine meid is nu een druk brabbelende dreumes
 
Ik at bij mijn eerste zwangerschap heerlijk tonijn. Dat was toen nog niet als gevaarlijk aangemerkt. Dat is nu dus anders. Vanwege mogelijke toxische stoffen die zich in het vlees hebben opgehoopt. Na 10e weken zwanger van nummer 2 zag ik op tv dat het niet mocht terwijl het één van de weinige dingen was dat ik kon verdragen. Ik had dat ook met garnaaltjes. Tja als je het al op hebt, dan kun je alleen maar afwachten. Maar niet stressen want dat is ook niet goed. Nu check ik het altijd goed op ZwangerHap app. Super fijn dat die nu bestaat!
 
@mammavanj Kaneel en basilicum zijn toch ok in de ZwangerHap app? Er zijn wel websites die het afraden. Maar je moet er geloof ik een potje per dag van eten wil het schadelijk zijn.
 
Zolang je voornamelijk rauwe dingen echt vermijdt komt het echt wel goed hoor. Een een 'verkeerde hap' heeft niet perse consequenties.
Probeer je niet te druk te maken. Daar merkt de kleine meer van dan die happen ;)
 
Terug
Bovenaan