Pereniumolie (of zoiets).........

Hallo,

Ik heb een vraagje...ik hoorde van een collega dat er perenium (of zoiets) olie te verkrijgen is zodat je daar tijdens de bevalling soepel bent en minder kans hebt op uitscheuren. Klopt dit?
Ik ben namelijk bang om weer uit te scheuren. Bij Lotte had ik een sub-totaal ruptuur, maar gelukkig geen last van gehad. Wel goed oefeningen moeten qua grote boodschap ophouden en zo. BIj Jozua had ik maar 2 mini scheurtjes gelukkig.
Maar ik begin nu toch weer bang te worden dat het weer helemaal gaat scheuren....terwijl de bevalling nog zo ver weg ligt.....
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes van Mieke mv Lotte en Jozua
en 8 weken zwanger van een kadootje

hi Mieke,

de meningen zijn verdeeld over perineum olie. het is verkrijgbaar bij Etos, een verpakking  van Weleda kost ongeveer Euro 8 geloof ik.
baat t niet dan schaadt t niet.

Miep36 (41.1)

hoi mieke,

inderdaad heet dat perineum olie van weleda. echt super spul. je moet ermee beginnen in de 34ste week. ik ben iets eerder begonnen. mijn vriend hedeft het iedere avond ingemasseerd. hij merkte al dat het veel soepelder werd.
en inderdaad, ik heb er een 8 ponder uit geperst zonder in te scheuren!!!!!! terwijl ik bij mijn eerste, nog geen 6 pond, wel een klein scheurtje had.

succes, ris

Hoi,

Vanaf week 34 is mijn man voor mij de olie gaan inmasseren. Hij merkte heel duidelijk dat het spoepeler werd. Maar tijdens de bevalling heb ik een totaal ruptuur gehad, die 2 (!) kanten was opgescheurd.  Dus helaas heeft het mij niet geholpen.

Ik gebruik de olie nu trouwens weer om het litteken spoepeler te maken, want dat is nog erg pijnlijk en strak.

groetjes Nanda en Lysanne (8wk)

Terug
Bovenaan