perineum masseren

Hoi dames,

Hebben jullie al eens gehoord van het perineum masseren (gedeelte tussen anus en vagina). Als je dit schijnt te masseren dan heb je minder kans op uitscheuren.
Mijn vraag, waarmee masseer je het in? Masseer je het gewoon zonder iets of gebruik je er iets voor en waar kun je het halen, hoe heet het en wat kost het ongeveer?

xxx

yvon
39w2d

Hey wat toevallig,
Ben vorige week begonnen met masseren. Het spul heet:
weleda, perineum massage olie. Zit in een doosje met roze en geel.
Weet niet of je het bij drogist of aphotheek moet halen want heb het gekregen.
Het zal het scheuren nooit helemaal tegen gaan, maar wellicht iets helpen

hee,
Ik ben ook aan de massage, baadt het niet dan...
Je kunt het gewoon bij de drogist halen en het kost zo rond de 8 a 9 euro.
Ik moet wel zeggen dat ik er erg moeilijk bij kan met die dikke buik....
groetjes Soela

Hoi,

Ik gebruik ook de massage olie van Weleda.
Als je (na een bad) op bed gaat liggen en dan masseert, kun je misschien wat beter bij.
Voor € 8,- kun je geen ellende hebben dacht ik zo. Nu maar hopen dat het daadwerkelijk helpt.....

Groetjes Gea

Hoi, hoorde dat het niet zozeer helpt tegen inscheuren, maar meer om (na het inscheuren of knippen) de boel gemakkelijker te laten helen. En ja... baat het niet dan schaadt het niet. Zal binnenkort ook eens beginnen (of leuker; door mijn man láten beginnen )

Gr. Aafke (feb 08)

Ik had dat spul bij mijn vorige zwangerschap ook gehaald en was daar al mee begonnen totdat ik het met mijn gyn. besprak en die aangaf dat het totaal geen nut had. Ben er gelijk mee gestopt.

Vervolgens niet ingescheurd maar wel ingeknipt. Tja, daar doe je dan niets tegen .

Ik heb het potje nog steeds maar ook dit keer niet gebruikt.

(is inderdaad moeilijk om bij te komen.....)

Groetjes,
Rosanne

hallo allemaal.
ik kom van het forum juni 2007.
ik heb het spul ook gebruikt en ik ben niet gescheurd.heb het toen tegen mij vk gezegt en die zei dat ze het al een paar keer eerder had gehoord en ze het zelf ook ging gebruiken als ze zwanger was...
succes allemaal

Terug
Bovenaan