Perineum masseren

Even een vraag aan de dames die al eerder bevallen zijn:

Ik zie niet op tegen uitscheuren, knip krijgen, als het moet dan moet het. Maar ik lees op het internet dat Weleda Perineum Massageolie heeft waarmee je vanaf week 34 het stukje tussen vagina en anus mee kunt masseren en daardoor minder kans op scheuren/knip hebt.
Hoe is jullie ervaring hiermee? Hebben jullie daar dat gebied gemasseerd, had het effect?
Zo'n flesje is niet heel duur, en baat het niet dan schaadt het ook niet natuurlijk, maar was benieuwd of jullie hier nog tips/ideeen over hebben.

Ik heb ook al enige ervarende gevraagd.
Maar het is volgens hun allemaal onzin.
Als je moet scheuren gebeurd dat toch wel.
of ze knippen je wel is.
Ik krijg te horen dat het weg gegooit geld is.
en je gewoon geluk hebt als het wel heeft gewerkt.
Maar vraag je dan af of dat is omdat je een kleiner kindje hebt gebaard of omdat je zelf zo soepel bent.
echt weten doe je het nooit.

Succes met je beslissing

wij hebben het er over gehad met gym maar het is niet echt te bewijzen dat het echt helpt.. want als je het wel gebruikt weet je nooit of je wel of niet ingescheurd was als je het niet had gebruikt. Op gym kwamen wij er op uit dat je het moet doen als het je een fijn gevoel geeft maar dat het toch ligt aan je lichaam en het kindje.. Als het gebeurd gebeurd het toch wel denk ik dan..

ik had een proefzakje, dus meteen geprobeerd. Maar ik vond het zo'n vies gevoel. Olie erop en laten zitten ! Bah.. ik kon er niet tegen.. misschien moet het wennen, maar ik durf het eigenlijk niet meer te proberen. Duur is het niet. rond de 13 euro ofzo.
Maar ik weet niet of het ermee te maken had, de week nadat ik het had gebruikt kreeg ik een schimmelinfectie.. kan toeval zijn natuurlijk, maar ik reageer vaak best heftig op middeltjes, dus wie weet kwam het daardoor. Ook een reden waarom ik het niet durf.
Ik kan ook niet tegen de gezichtsolie voor op je huid van Weleda.. dus nou ja ik smeer er gewoon maar niets op !

zelf bezigen voor je genot werkt net zo goed!
of je man aan werk zetten hihihi

het gaat om de doorbloeding, en massage

net als celuitiscreme, die werkt door de massage en niet door de bestanddelen

groetjes

Terug
Bovenaan